Pobierz kartę szkolenia

Facylitacja Practitioner – akredytowane szkolenie z egzaminem

kod szkolenia: ZP-PFAC / PL DL 2d

Facylitacja jest narzędziem, które można zastosować w każdym obszarze biznesu, przy pojedynczym spotkaniu, ale także jako pewien cykl, który ma zapewnić spójność działań realizowanych w ramach zespołu, grupy czy organizacji. Według zwinnego podejścia do zarządzania projektami jest to jeden z integralnych elementów zachowania odpowiedniej komunikacji w projekcie. Dzięki facylitacji wzrasta efektywność zespołu, zwiększa się skuteczność podejmowanych działań, spotkania trwają krócej, ale są bardziej spójne
i prowadzą do wysokiej jakości rezultatów. Oprócz tego ludzie uczą się wykorzystywać proces samodzielnie, dochodzić do konsensusu oraz budować lepsze relacje.

training assurance
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
2 600,00 PLN 3 198,00 PLN brutto

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które wśród swoich obowiązków mają prowadzenie spotkań i zależy im, aby spotkania osiągały założone cele oraz były prowadzone w sposób efektywny i angażujący uczestników. W szczególności jest to szkolenie dla facylitatorów, Scrum Masterów, Właścicieli Produktu, liderów i kierowników zespołów, kierowników projektów, kadry średniego szczebla oraz osób prowadzących szkolenia i warsztaty.

Podczas tego szkolenia uczestnicy pogłębia wiedzę zdobytą na poziomie Foundation. Będą także mieli możliwość przedyskutowania w grupie różnych sposobów działania facylitatora oraz zaprojektowania procesów na spotkanie dla różnych scenariuszy. Będą ćwiczyć systematyczne podejście procesowe do spotkań i to, w jaki sposób doprowadzić grupę do poprawnego zdefiniowania, a potem rozwiązania problemu, który ich dotyczy. Poznają i przećwiczą użycie modelu Solve® (Problem Solving and Solution Finding Model) do zadanych scenariuszy.

Szkolenie przygotowuje również do egzaminu na poziomie Practitioner, w tym celu rozwiązywane są przykładowe pytania egzaminacyjne.

W przypadku szkoleń stacjonarnych egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie papierowej. 

W przypadku szkoleń w formule zdalnej egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie elektronicznej. 

Egzamin Facylitacja Practitioner:

  • Test oparty na scenariuszu składający się z 80 pytań
  • Czas trwania egzaminu: 150 minut
  • Minimalny próg zaliczenia to 40 punktów z 80 (tj. 50%)
  • Możliwości korzystania z autoryzowanego podręcznika

Wymagane jest posiadanie certyfikatu Facilitation Foundation.

Dodatkowo podczas szkolenia wymagane jest posiadanie autoryzowanego podręcznika „Facilitation, Develop Your Expertise” autorstwa Tony’ego Mana.

Podręcznik nie wchodzi w skład materiałów standardowych, można go dokupić w angielskiej wersji językowej.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski
  • Egzamin: angielski
  1. Model Process Iceberg®
    • Jak używać Modelu Process Iceberg®
    • Narzędzia procesowe (Model Feedback, Odwrócony Model Feedback, Analogia 'Tak… I')
    • SCA i SPO
  2. Modele, narzędzia, techniki i formaty – przegląd
    • Narzędzia do myślenia konwergentnego i dywergencyjnego
    • Narzędzia do pracy z niepewnością i pewnością
    • Myślenie zadaniowe i procesowe
    • Jak zidentyfikować odpowiedni model lub narzędzie na podstawie używanych słów procesowych
    • Tworzenie „skryptu” słów procesowych wskazujących na model lub narzędzie
  3. Cechy skutecznego Facylitatora
    • Umiejętności i preferencje Facylitatora – samoocena
    • Zrozumienie MBTI
    • Przykładowe pytania egzaminacyjne
  4. Zrozumienie grupy
    • Jak ocenić dojrzałość grupy
    • Jak wybrać odpowiedni poziom kontraktu
    • Jak unikać grupowego myślenia
    • Lider zadania a Facylitator
    • Przykładowe pytania egzaminacyjne
  5. Przygotowanie do wydarzenia
    • Czynniki wpływające na liczbę Facylitatorów potrzebnych do przeprowadzenia procesu
    • Poziom pewności
    • Planowanie procesu agendy, aby spełnić potrzeby klienta
  6. Podejścia do rozwiązywania problemów
    • Użycie systematycznego podejścia do procesu – systematyczne podejście do zadania
    • Zrozumienie modelu rozwiązywania problemów i znajdowania rozwiązań – Model Solve®
    • Jak używać Modelu Process Iceberg® w organizacji
    • Przykładowe pytania egzaminacyjne
  7. Przegląd procesu po wydarzeniu
    • Model spotkań Process Iceberg®
    • Przykładowe pytania egzaminacyjne
  8. Podsumowanie warsztatów
  9. Przygotowanie do egzaminu
    • Przykładowe pytania egzaminacyjne i wyjaśnienia
    • Strategie zdania egzaminu Facilitation Practitioner
  10. Egzamin Facilitation Practitioner