Content Marketing w pigułce - szkolenie stacjonarne
kod szkolenia: DM-CMD / PL AA 1d
Content marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania trwałych relacji z klientami w erze cyfrowej. W 2025 roku, aby wyróżnić się na tle konkurencji i rzeczywiście wpływać na wyniki sprzedaży, nie wystarczy tylko być obecnym w internecie. Marki muszą tworzyć treści, które angażują, budują zaufanie, a przede wszystkim skutecznie przekształcają odbiorców w lojalnych klientów.
Nasze szkolenie stacjonarne prowadzone przez doświadczonych ekspertów, nauczy Cię, jak krok po kroku budować strategię content marketingową, dopasowaną do Twoich celów biznesowych, zasobów oraz specyfiki rynku. Skorzystasz z praktycznych przykładów, case studies i narzędzi, które pozwolą Ci natychmiast wdrożyć zdobytą wiedzę w swojej pracy. To szkolenie to inwestycja, która pozwoli Ci stworzyć efektywną i skalowalną strategię contentową, która działa na każdym etapie lejka sprzedażowego – od przyciągania uwagi, przez budowanie zaufania, aż po konwersję.
Szkolenie będzie wartościowe dla:
- właścicieli i menedżerów firm, którzy pragną zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, dotrzeć do nowych klientów i wykorzystać content marketing do napędzania wzrostu sprzedaży.
- specjalistów marketingu i komunikacji, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje o najnowsze trendy w tworzeniu treści i skutecznej komunikacji z odbiorcami.
- twórców treści, freelancerów i osób budujących markę osobistą, którzy chcą dowiedzieć się, jak tworzyć wartościowe i angażujące treści, które naprawdę przyciągną odbiorców.
- edukatorów i trenerów, którzy poszukują nowoczesnych metod tworzenia treści edukacyjnych, angażujących ich odbiorców i przekształcających ich w lojalnych klientów lub uczestników.
- Tworzenie treści, które przynoszą realne wyniki – Nauczysz się, jak tworzyć treści angażujące i przekształcające odbiorców w lojalnych klientów.
- Budowanie zaufania i lojalności marki – Dowiesz się, jak tworzyć komunikację opartą na rozwiązywaniu problemów klientów.
- Optymalizacja procesu contentowego – Nauczysz się tworzyć treści, które działają w różnych kanałach i docierają do różnych odbiorców.
- Zastosowanie AI w content marketingu – Poznasz narzędzia AI, które przyspieszą tworzenie treści i zwiększą efektywność działań.
- Mierzenie skuteczności treści – Nauczysz się, jak monitorować efektywność content marketingu i optymalizować swoje działania.
- Recykling treści i maksymalizacja efektów – Zrozumiesz, jak efektywnie wykorzystywać istniejące treści w różnych formatach i kanałach.
1. Czym jest content marketing, a czym nie jest
- Content marketing w 2025: fakty i mity
- Dlaczego treści są inwestycją, a nie kosztem – mierzenie sukcesu w content marketingu
- Jakie treści tworzyć, by budować zaufanie i lojalność klientów?
- Case studies – główne błędy i wyzwania content marketingu w 2025
2. Twoja firma i Twoi odbiorcy
- Zanim wybierzesz format i kanał – tworzenie USP i definiowanie celów marketingowych
- Wyróżnij się albo zgiń – praktyki jak zbudować ekspercki język w morzu treści
- Odbiorcy: kim są, czego potrzebują, jak do nich mówić: tworzymy persony i mapę empatii
- Co powie nam o Tobie i twoich klientach analiza konkurencji i social listening
3. Dobór formatów i tworzenie treści
- Treści tekstowe, audio, wideo – co działa i gdzie? Case studies z nieoczywistych branż
- Wybór formatu dopasowanego do zasobów i celów każdego biznesu – analiza studiów przypadku
- Social media: od Facebooka po Snapchat – analiza obowiązkowych i nieoczywistych miejsc do komunikacji marki, czyli wszędzie tam, gdzie są Twoi odbiorcy
4. Audio, video, czy treści pisane?
- Video jako format, który wybierają wszyscy- czy jest dla Twojej marki i co się najbardziej opłaca?
- Newslettery wiecznie żywe – jak zbudować zaangażowaną społeczność treściami pisanymi
- Podcasty i videocasty – własna platforma medialna działająca długoterminowo
5. Co dalej? Dystrybucja treści i wybór kanałów
- Jak działa ekosystem treści – strona, social media, YouTube i inne przestrzenie, w których widoczna jest marka
- Model PESO – jak wykorzystywać kanały własne, płatne, zdobywane i współdzielone
- Od czego zacząć, jeśli masz ograniczone zasoby, a kiedy w treści nie warto inwestować?
- Tworzymy strategię i plan dystrybucji naszych treści
6. Mierzenie, recykling i maksymalizacja efektów
- Jak wykorzystywać raz stworzoną treść wielokrotnie? Recykling i repurposing treści
- Co i jak mierzyć, żeby wiedzieć, że treść działa – wykorzystanie narzędzi i analityki w content marketingu
- Wykorzystanie narzędzi AI do tworzenia treści bez utraty na jakości
7. Zakończenie szkolenia
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
Szkolenie: polski
Materiały: polski