Supporting and Troubleshooting Windows 11
kod szkolenia: MS 55342 / PL AA 4d- Administrator
- HelpDesk
- Specjalista IT
- Support
Szkolenie skierowane głównie do osób, które odpowiadają za rozwiązywanie problemów z systemem Windows 11 w środowisku domeny Active Directory. Przydatne także dla osób, które znają ten system i chcą swoją wiedzę dodatkowo pogłębić i wykorzystać także poza środowiskiem przedsiębiorstwa.
Kurs dostarcza umiejętności potrzebne do obsługi i rozwiązywania problemów z komputerami i urządzeniami z systemem Windows 11 w środowisku współpracującym z Microsoft Windows Server, w tym zrozumienie funkcji systemu Windows 11, sposobu ich używania w środowisku usługi Active Directory oraz sposobów rozwiązywania różnorodnych problemów.
Główne grupy docelowe tego kursu to:
– Technik Enterprise Desktop Support Technician (EDST), który jest drugą linią wsparcia dla użytkowników komputerów osobistych z systemem Windows 11 w środowisku domeny Windows. EDST koncentrują się na szerokim zakresie problemów technicznych związanych z systemami operacyjnymi Windows (OS), urządzeniami, usługami w chmurze, aplikacjami, obsługą sieci i sprzętem. Kluczowe obowiązki technika wsparcia obejmują rozwiązywanie problemów technicznych związanych z instalacją i migracją systemu Windows 11, aktywacją, wydajnością, profilami, ustawieniami i synchronizacja urządzeń. Niektóre inne kluczowe obowiązki obejmują lokalny i zdalny dostęp do sieci, dostęp do aplikacji, dostęp do danych i drukarek, uwierzytelnianie, bezpieczeństwo, odzyskiwanie systemu operacyjnego i danych.
– Specjalista IT, który administruje i wspiera komputery, urządzenia, użytkowników oraz powiązane zasoby sieciowe i bezpieczeństwa systemu Windows 11.
– Osoba planująca ścieżkę certyfikacyjną w następujących egzaminach: MD-100: Windows 10, MD-101: Managing Modern Desktops.
Odpowiednik wycofanego szkolenia MS 10982 – Supporting and Troubleshooting Windows 10, dotyczącego starszej wersji systemu operacyjnego.
Znajomość procesu planowania i korzystania z metodologii rozwiązywania problemów w systemie Windows 11.
Umiejętność rozwiązywania problemów z uruchamianiem systemu operacyjnego i pracą usług.
Znajomość metodologia i procedury odzyskiwania systemu po awarii.
Zapoznanie się z rozwiązywaniem problemów związanych z urządzeniami sprzętowymi i sterownikami urządzeń.
Administrowanie urządzeniami z systemem Windows 11.
Umiejętność rozwiązywania problemów związanych z łącznością sieciową.
Znajomość konfiguracji urządzenia z systemem Windows 11 za pomocą zasad grupy.
Wiedza na temat konfiguracji i rozwiązywania problemów z ustawieniami użytkownika.
Zdolność konfiguracji i rozwiązywania problemów dotyczących dostępu do zasobów.
Administracja i wdrażanie łączności zdalnej.
Przybliżenie mechanizmów wdrażania i rozwiązywania problemów z aplikacjami.
Utrzymywanie urządzenia z systemem Windows 11 w optymalnym stanie.
Minimum jednoroczne doświadczenie w zakresie administracji systemami klienckimi Windows. Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania sieci, TCP/IP oraz usługi DNS, rozumienie zasad funkcjonowania Microsoft Active Directory Domain Services, rozumienie elementów składowych infrastruktury klucza publicznego, podstawowa znajomość systemu Windows Server, podstawowa wiedza administracyjna o kliencie Microsoft Windows, na przykład doświadczenie z Windows 10 lub Windows 11 lub wiedza z kursu MD-100.
Wskazana podstawowa wiedza na temat posługiwania się komendami Windows PowerShell.
Umiejętność korzystania z anglojęzycznych materiałów,
-
Szkolenie: polski
-
Materiały: angielski
* dostęp do portalu słuchacza Altkom Akademii
Metoda szkolenia:
-
teoria
-
demonstracje
-
wspólne projekty
-
laboratoria indywidualne
-
50% teoria
-
50% praktyka
-
Wprowadzenie
-
Informacje o szkoleniu
-
Agenda szkolenia
-
Środowisko laboratoryjne
-
Przedstawiamy Windows 11
-
Przegląd systemu Windows 11
-
Nowe funkcje w Windows 11
-
Krótki przegląd zmian w interfejsie użytkownika
-
Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10
-
Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów
-
Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów
-
Zdalne administrowanie systemem Windows 11
-
Przegląd narzędzi administracyjnych
-
Korzystanie ze zdalnego pulpitu
-
Korzystanie z szybkiej pomocy
-
Korzystanie z Windows Admin Ceter
-
Wprowadzenie do Windows PowerShell
-
Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell
-
Włączanie usługi zdalnej PowerShell
-
Wprowadzenie do udostępniania
-
Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i odzyskiwaniem systemu
-
Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11
-
Konfiguracja rejestru
-
Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
-
Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker
-
Rozwiązywanie problemów z usługami systemu operacyjnego
-
Odzyskiwanie komputera
-
Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń
-
Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
-
Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu
-
Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń
-
Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
-
Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP
-
Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń
-
Określanie ustawień sieciowych
-
Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
-
Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw
-
Przegląd zdalnego dostępu
-
Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN
-
Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy
-
Przegląd zasad grupy
-
Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO
-
Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa
-
Bezpieczny rozruch, zaufany rozruch, mierzony rozruch
-
Ustawienia UEFI, wymagania TPM
-
Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi
-
Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard
-
Konfiguracja Windows Hello
-
Rozwiązywanie problemów z logowaniem
-
Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika
-
Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
-
Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V
-
Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu
-
Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów
-
Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
-
Rozwiązywanie problemów z drukarkami
-
Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11
-
Rozwiązywanie problemów z aplikacjami
-
Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi
-
Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
-
Przegląd kontroli aplikacji
-
Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy
-
Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji
-
Konfiguracja trybu kiosku
-
Utrzymanie Windows 11
-
Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
-
Przegląd Windows Update
-
Konfiguracja Windows Update dla firm
-
Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows