Troubleshooting Windows 11
kod szkolenia: Windows 11 / PL DL 4dSzkolenie skierowane do:
-
Administrator,
-
HelpDesk,
-
Specjalista IT
-
Pracownik Działu Wsparcia
Szkolenie przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za pomoc użytkownikom systemu Microsoft Windows 11, głównie w środowisku firmy, opartym na Active Directory (AD).
Odbiorcami są również Administratorzy i Pracownicy Działu Wsparcia, którzy odpowiadają za instalację, konfigurację, aktualizację i optymalizację systemów klienckich oraz ich utrzymanie.
Skierowane może być także do osób, które chcą zdobyć dodatkową wiedzę pozwalającą na swobodne operowanie ustawieniami i komunikacją w systemie Microsoft Windows 11
-
uzyskanie wiedzy w zakresie metodologii rozwiązywania problemów z systemem Windows 11
-
zaznajomienie się z ogólnymi zaleceniami i procedurą rozwiązywania problemów, typowymi narzędziami i sytuacjami
-
zdobycie praktycznych umiejętności dotyczących analizy, diagnozowania i rozwiązywania szerokiego zakresu różnorodnych problemów
-
zaznajomienie się z problemami związanymi z instalowaniem, uruchamianiem i odzyskiwaniem systemu
-
zdobycie wiedzy w zakresie administrowania oraz zdarzeń związanych ze sterownikami i łącznością sieciową
-
uzyskanie umiejętności rozpoznawania i reagowania na incydenty dotyczące zasad grupy, aplikacji i dostępu do zasobów
Kurs zapewnia uczestnikom zapoznanie się z typowymi zadaniami osób odpowiedzialnych za wsparcie w środowisku Windows 11, metodami rozwiązywania problemów oraz narzędziami. Pozwala także na zdobycie umiejętności dotyczących problemów z instalacją, uruchamianiem i odzyskiwaniem systemu Windows 11 i konfiguracją rejestru. Szkolenie zaznajamia także z procedurą naprawczą dotyczącą problemów z usługami, sterownikami i sprzętem. Kurs dodatkowo zapoznaje z zalecanymi krokami, gdy problemy dotyczą łączności sieciowej, zasad grupy Active Directory oraz łączności zdalnej VPN. Pozwala także zdobyć wiedzę dotyczącą rozpoznawania i reagowania na problemy z dostępem do zasobów i z aplikacjami
-
Podstawowe doświadczenie w administrowaniu systemami Windows Serwer i Client, Active Directory.
-
Podstawowa wiedza na temat posługiwania się komendami Windows PowerShell.
-
Znajomość funkcjonowania sieci TCP/IP.
-
Podstawowa wiedza z zakresu usług sieciowych DNS, DHCP, VPN.
-
Dla zwiększenia komfortu pracy oraz efektywności szkolenia zalecamy skorzystanie z dodatkowego ekranu. Brak dodatkowego ekranu nie jest przeciwwskazaniem do udziału w szkoleniu, ale w znaczący sposób wpływa na komfort pracy podczas zajęć.
-
Informacje oraz wymagania dotyczące uczestniczenia w szkoleniach w formule zdalnej dostępne na: https://www.altkomakademia.pl/distance-learning/#FAQ
-
Szkolenie: polski
-
Materiały: angielski
* materiały w formie elektronicznej dostępne na platformie: https://www.altkomakademia.pl/
* dostęp do portalu słuchacza Altkom Akademii
Metoda szkolenia:
-
teoria
-
demonstracje
-
laboratoria
-
50% teoria
-
50% praktyka
-
Wprowadzenie
-
Informacje o szkoleniu
-
Agenda szkolenia
-
Środowisko laboratoryjne
-
Wdrażanie metodologii rozwiązywania problemów
-
Przegląd systemu Windows 11
-
Co nowego w porównaniu do Windows 10
-
Wprowadzenie do roli Technika Wsparcia
-
Przegląd kroków rozwiązywania problemów
-
Narzędzia do rozwiązywania problemów
-
Problemy z instalacją i aktualizacją do Windows 11
-
Instalacja systemu
-
Aktualizacja z Windows 10
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem
-
Środowisko przywracania uruchamiania systemu Windows 11
-
Rejestr systemu
-
Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
-
Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker
-
Laboratorium
-
Przeprowadzanie odzyskiwania systemu
-
Rozwiązywanie problemów z usługami systemu operacyjnego
-
Odzyskiwanie komputera
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów ze sprzętem i sterownikami urządzeń
-
Rozwiązywanie problemów ze sterownikami urządzeń
-
Przegląd rozwiązywania problemów sprzętowych
-
Laboratorium
-
Administrowanie systemem Windows 11
-
Przegląd narzędzi administracyjnych
-
Windows PowerShell
-
Zdalna komunikacja za pomocą Windows PowerShell
-
Pakiety obsługi administracyjnej
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
-
Określanie ustawień sieciowych
-
Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
-
Rozwiązywanie problemów z rozpoznawaniem nazw
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy
-
Omówienie działania i stosowania zasad grupy
-
Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy
-
Laboratorium
-
Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z ustawieniami użytkownika
-
Rozwiązywanie problemów z logowaniem
-
Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z łącznością zdalną
-
Rozwiązywanie problemów ze zdalnym dostępem VPN
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów
-
Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
-
Rozwiązywanie problemów z dostępem do drukarki
-
Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11
-
Laboratorium
-
Rozwiązywanie problemów z aplikacjami
-
Rozwiązywanie problemów z aplikacjami desktopowymi
-
Zarządzanie aplikacjami uniwersalnymi
-
Laboratorium