Pobierz kartę szkolenia

Supporting and Troubleshooting Windows 11

kod szkolenia: MS 55342 / PL DL 4d

Pakiety e-learning

Autoryzowane szkolenie MS 55342 jest odpowiednikiem wycofanego szkolenia MS 10982 - Supporting and Troubleshooting Windows 10 Szkolenie skierowane do:
  • Administrator
  • HelpDesk
  • Specjalista IT
  • Support
Termin

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 4 dni |  28h|  02.07 03.07 04.07 05.07
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  23.07 24.07 25.07 26.07
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  20.08 21.08 22.08 23.08
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  16.09 17.09 18.09 19.09
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  14.10 15.10 16.10 17.10
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  04.11 05.11 06.11 07.11
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
czas trwania 4 dni |  28h|  02.12 03.12 04.12 05.12
3 500,00 PLN + 23% VAT (4 305,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 800,00 PLN
3 500,00 PLN 4 305,00 PLN brutto

Szkolenie skierowane głównie do osób, które odpowiadają za rozwiązywanie problemów z systemem Windows 11 w środowisku domeny Active Directory. Przydatne także dla osób, które znają ten system i chcą swoją wiedzę dodatkowo pogłębić i wykorzystać także poza środowiskiem przedsiębiorstwa.

Kurs dostarcza umiejętności potrzebne do obsługi i rozwiązywania problemów z komputerami i urządzeniami z systemem Windows 11 w środowisku współpracującym z Microsoft Windows Server, w tym  zrozumienie funkcji systemu Windows 11, sposobu ich używania w środowisku usługi Active Directory oraz sposobów rozwiązywania różnorodnych problemów.

 

Główne grupy docelowe tego kursu to:

– Technik Enterprise Desktop Support Technician (EDST), który jest drugą linią wsparcia dla użytkowników komputerów osobistych z systemem Windows 11 w środowisku domeny Windows. EDST koncentrują się na szerokim zakresie problemów technicznych związanych z systemami operacyjnymi Windows (OS), urządzeniami, usługami w chmurze, aplikacjami, obsługą sieci i sprzętem. Kluczowe obowiązki technika wsparcia obejmują rozwiązywanie problemów technicznych związanych z instalacją i migracją systemu Windows 11, aktywacją, wydajnością, profilami, ustawieniami i synchronizacja urządzeń. Niektóre inne kluczowe obowiązki obejmują lokalny i zdalny dostęp do sieci, dostęp do aplikacji, dostęp do danych i drukarek, uwierzytelnianie, bezpieczeństwo, odzyskiwanie systemu operacyjnego i danych.

 – Specjalista IT, który administruje i wspiera komputery, urządzenia, użytkowników oraz powiązane zasoby sieciowe i bezpieczeństwa systemu Windows 11.

 – Osoba planująca ścieżkę certyfikacyjną w następujących egzaminach: MD-100: Windows 10, MD-101: Managing Modern Desktops.

 

Odpowiednik wycofanego szkolenia MS 10982 – Supporting and Troubleshooting Windows 10, dotyczącego starszej wersji systemu operacyjnego.

Znajomość procesu planowania i korzystania z metodologii rozwiązywania problemów w systemie Windows 11.

Umiejętność rozwiązywania problemów z uruchamianiem systemu operacyjnego i pracą usług.

Znajomość metodologia i procedury odzyskiwania systemu po awarii.

Zapoznanie się z rozwiązywaniem problemów związanych z urządzeniami sprzętowymi i sterownikami urządzeń.

Administrowanie urządzeniami z systemem Windows 11.

Umiejętność rozwiązywania problemów związanych z łącznością sieciową.

Znajomość konfiguracji urządzenia z systemem Windows 11 za pomocą zasad grupy.

Wiedza na temat konfiguracji i rozwiązywania problemów z ustawieniami użytkownika.

Zdolność konfiguracji i rozwiązywania problemów dotyczących dostępu do zasobów.

Administracja i wdrażanie łączności zdalnej.

Przybliżenie mechanizmów wdrażania i rozwiązywania problemów z aplikacjami.

Utrzymywanie urządzenia z systemem Windows 11 w optymalnym stanie.

Minimum jednoroczne doświadczenie w zakresie administracji systemami klienckimi Windows. Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania sieci, TCP/IP oraz usługi DNS, rozumienie zasad funkcjonowania Microsoft Active Directory Domain Services, rozumienie elementów składowych infrastruktury klucza publicznego, podstawowa znajomość systemu Windows Server, podstawowa wiedza administracyjna o kliencie Microsoft Windows, na przykład doświadczenie z Windows 10 lub Windows 11 lub wiedza z kursu MD-100.

Wskazana podstawowa wiedza na temat posługiwania się komendami Windows PowerShell.

Umiejętność korzystania z anglojęzycznych materiałów,

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski 

* dostęp do portalu słuchacza Altkom Akademii

Metoda szkolenia:

  • teoria
  • demonstracje
  • wspólne projekty
  • laboratoria indywidualne
  • 50% teoria
  • 50% praktyka
  1. Wprowadzenie
  • Informacje o szkoleniu
  • Agenda szkolenia
  • Środowisko laboratoryjne
  1. Przedstawiamy Windows 11
  • Przegląd systemu Windows 11
  • Nowe funkcje w Windows 11
  • Krótki przegląd zmian w interfejsie użytkownika
  • Przegląd wymaganego sprzętu, identyfikowanie różnic w stosunku do systemu Windows 10
  • Zalecenia dotyczące typowych procedur rozwiązywania problemów
  • Wprowadzenie do narzędzi do rozwiązywania problemów
  1. Zdalne administrowanie systemem Windows 11
  • Przegląd narzędzi administracyjnych
  • Korzystanie ze zdalnego pulpitu
  • Korzystanie z szybkiej pomocy
  • Korzystanie z Windows Admin Ceter
  • Wprowadzenie do Windows PowerShell
  • Komunikacja zdalna za pomocą programu Windows PowerShell
  • Włączanie usługi zdalnej PowerShell
  • Wprowadzenie do udostępniania
  1. Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem i odzyskiwaniem systemu
  • Przegląd środowiska odzyskiwania systemu Windows 11
  • Konfiguracja rejestru
  • Rozwiązywanie problemów z ustawieniami uruchamiania
  • Odzyskiwanie dysków chronionych funkcją BitLocker
  • Rozwiązywanie problemów z usługami systemu operacyjnego
  • Odzyskiwanie komputera
  1. Rozwiązywanie problemów z urządzeniami i sterownikami urządzeń
  • Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
  • Ustawienia zasad grupy, które mogą kontrolować/wstrzymywać instalację sprzętu
  • Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń
  1. Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
  • Identyfikacja nieprawidłowo skonfigurowanej sieci i ustawień TCP/IP
  • Omówienie adresowania podsieci IPv4 ułatwiające identyfikację nieprawidłowo skonfigurowanych urządzeń
  • Określanie ustawień sieciowych
  • Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
  • Rozwiązywanie problemów z rozwiązywaniem nazw
  • Przegląd zdalnego dostępu
  • Rozwiązywanie problemów z połączeniem VPN
  1. Rozwiązywanie problemów z zasadami grupy
  • Przegląd zasad grupy
  • Rozwiązywanie problemów z konfiguracją klienta i aplikacjami GPO
  1. Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z ustawieniami bezpieczeństwa
  • Bezpieczny rozruch, zaufany rozruch, mierzony rozruch
  • Ustawienia UEFI, wymagania TPM
  • Wdrażanie zabezpieczeń sieciowych za pomocą Zapory Windows Defender i Zapory Windows Defender z zabezpieczeniami zaawansowanymi
  • Wdrażanie funkcji Credential Guard, Exploit Guard i Application Guard
  • Konfiguracja Windows Hello
  • Rozwiązywanie problemów z logowaniem
  1. Konfiguracja i rozwiązywanie problemów ze stanem użytkownika
  • Rozwiązywanie problemów z zastosowaniem ustawień użytkownika
  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów UE-V
  • Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z przekierowaniem folderu
  1. Konfigurowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem do zasobów
  • Rozwiązywanie problemów z uprawnieniami do plików
  • Rozwiązywanie problemów z drukarkami
  • Odzyskiwanie plików w systemie Windows 11
  1. Rozwiązywanie problemów z aplikacjami
  • Rozwiązywanie problemów z aplikacjami komputerowymi
  • Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
  • Przegląd kontroli aplikacji
  • Rozwiązywanie problemów z aplikacją AppLocker Policy
  • Rozwiązywanie problemów ze zgodnością aplikacji
  • Konfiguracja trybu kiosku
  1. Utrzymanie Windows 11
  • Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
  • Przegląd Windows Update
  • Konfiguracja Windows Update dla firm
  • Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami systemu Windows