Certyfikowany kurs Digital Marketing - e-learning
kod szkolenia: E-DMI / PL e-learning
DMI to globalny standard certyfikacyjny. To ponad 50 tys. absolwentów w ponad 100 krajach.
Certyfikowany kurs organizowany na licencji Digital Marketing Institute składa się z 11 modułów tematycznych, podczas których uczestnicy przyswajają fundamentalne kompetencje związane z digital marketingiem.
Program szkolenia zakłada omówienie kluczowych kwestii zagadnień marketingu oraz rozwój umiejętności związanych z obsługą narzędzi takich jak Google Ads czy Google Analitycs. Szkolenie porusza również inne obszary marketingu internetowego: obsługę kanałów social media, prowadzenie działań SEO, email marketingu, czy content marketingu. Ukończenie kursu stwarza uczestnikom możliwość ubiegania się o międzynarodowy certyfikat z marketingu na poziomie 5 Europejskich Ram Kwalifikacji Zawodowych (EQF), czyli krótkich studiów podyplomowych.
Zajęcia prowadzone są na platformie on-line Socjomanii, gdzie uczestnicy zapoznają się z materiałami video, transkryptami lekcji, artykułami i prezentacjami. Materiały edukacyjne są w języku angielskim. Poszczególne moduły wzbogacone zostały także o case studies przygotowane przez trenerów. Dodatkowo uczestnicy na bieżąco mogą rozwiązywać zadania związane z tematyką realizowanych modułów programowych. Po kursie rekomendowane są konsultacje, które są w pakiecie kursu.
Kurs skierowany jest do osób, które chcą rozwinąć swoje kompetencje digital oraz potwierdzić ten fakt międzynarodowym certyfikatem. Proces certyfikacji odbywa się poza Partnerem Edukacyjnym DMI.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród absolwentów* pokazały efektywność szkoleń DMI:
- Atrakcyjność na rynku pracy - 86% pracodawców twierdzi, że chętniej zatrudni kandydatów z certyfikatem DMI**, a 93% absolwentów jest obecnie zatrudnionych,
- Możliwość awansu - 73% osób, które przeszło certyfikację otrzymało propozycję awansu,
- Wyższe wynagrodzenie - 74% absolwentów szkoleń certyfikowanych Digital Marketing Institute otrzymało podwyżkę,
- Satysfakcja i pozytywny wpływ na karierę - 95% abolwentów powiedziało, że kurs wywarł pozytywny wpływ na ich karierę.
*DMI Graduate Survey 2024.
**Chef Marketing Officer Survey, 2024.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Profesjonalistów tradycyjnego marketingu / PR – w celu podniesienia kwalifikacji z zakresu digital marketingu i potwierdzenia ich międzynarodowym certyfikatem.
- Specjalistów digital marketing – aby potwierdzić swoje kompetencje międzynarodowym certyfikatem i przygotować się do awansu na stanowiska menadżerskie.
- Właścicieli firm, niezależnych konsultanów – zabieganych osób, którym zależy na krótkim cyklu szkoleniowym, obejmującym zakresem najważniejsze kanały digital.
- Zmieniających branżę, rozwijający karierę W branży digital cały czas brakuje specjalistów. To szansa na zmianę ścieżki kariery w 10 tygodni.
- Uczestnik pozna kluczowe pojęcia i strategie związane z digital marketingiem, w tym różnice między marketingiem tradycyjnym a digitalowym oraz znaczenie inbound i outbound marketingu.
- Uczestnik nauczy się skutecznych metod planowania kampanii digital, w tym definiowania celów SMART oraz przeprowadzania badań grup docelowych i konkurencji.
- Uczestnik będzie potrafił tworzyć i optymalizować treści w ramach strategii content marketingowej, wykorzystując narzędzia takie jak ChatGPT oraz audyty efektywności działań.
- Uczestnik pozna kluczowe platformy social media oraz nauczy się tworzyć angażujące kampanie reklamowe, co pomoże w efektywnym prowadzeniu działań marketingowych w mediach społecznościowych.
- Uczestnik nauczy się podstaw SEO oraz optymalizacji stron internetowych, co zwiększy widoczność jego marki w wyszukiwarkach internetowych.
- Uczestnik będzie potrafił prowadzić kampanie PPC i display advertising w Google Ads, w tym strategię budżetowania i analizę efektywności kampanii.
- Uczestnik pozna techniki email marketingu oraz wykorzystanie narzędzi CRM do tworzenia skutecznych kampanii, co pomoże w lepszej komunikacji z klientami.
- Uczestnik nauczy się tworzyć i wdrażać strategię digital marketingu, określać kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) oraz monitorować działania marketingowe, co zwiększy jego efektywność jako Digital Marketing Managera.
Moduł 1. Digital Marketing w erze AI
- Czym jest digital marketing, pojęcia z nim związane
- Inbound i outbound marketing
- Przegląd kanałów i narzędzi digital
- AI w digital marketingu
- Bądź na bieżąco w digital marketingu
- Narzędzia do analizy opinii odbiorców
- Badania konkurencji
- Badania branżowe i klientów z wykorzystaniem AI
- Tradycyjny lejek klienta i Customer Journey
- Ewolucja podróży klienta
- Integracja marketingu offline i digital
Moduł 2. Content Marketing
- Treści sezonowe i evergreen
- Intencja treści – budowanie autentycznej narracji marki
- Persony klientów
- Pomysły na tematy treści
- Brief kreatywny
- Tworzenie contentu i kuratela nad treściami
- Pierwsze kroki z ChatGPT
- Planowanie publikacji treści
- Audyt efektywności działań w content marketingu
Moduł 3. Social Media Marketing
- Wpływanie na podróż konsumenta za pomocą mediów społecznościowych
- Jak działają algorytmy mediów społecznościowych?
- Kluczowe platformy społecznościowe: Facebook, WhatsApp i Instagram
- Kluczowe platformy społecznościowe: X i LinkedIn
- Kluczowe platformy wideo: YouTube i TikTok
- Optymalizacja profili w kanałach społecznościowych na potrzeby biznesu
- Tworzenie i utrzymanie społeczności w mediach społecznościowych
- Angażowanie odbiorców za pomocą mediów społecznościowych
- Pięć kluczowych kroków do stworzenia kampanii w mediach społecznościowych
- Najlepsze praktyki w wykorzystaniu AI w mediach społecznościowych
Moduł 4. SEO (Search Engine Optimization)
- Jak wyszukiwarki oceniają strony?
- Strona wyników wyszukiwania (SERP)
- Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych SEO
- Optymalizacja techniczna
- Wskaźniki oceny doświadczenia strony (Page Experience Ranking Signal)
- Google Search Console
- Optymalizacja na stronie i poza stroną (On-Page i Off-Page Optimization)
- Darmowe narzędzia SEO
- Narzędzia AI do SEO
- ChatGPT w SEO
Moduł 5. Paid Search (PPC) i Display Advertising
- Badanie słów kluczowych w PPC
- Budżety i system kreowania stawek w Google Ads
- Tworzenie kampanii PPC
- Reklama displayowa i wideo
- GDN, AI i Performance Max
- Formaty reklam displayowych i wideo
- Targetowanie w celu generowania popytu
- Remarketing w kampaniach displayowych i wideo
- Metryki i raporty w reklamach płatnych • Optymalizacja kampanii wyszukiwania, displayowych i wideo
- Wykorzystanie AI w Google Ads
- AI i Performance Max
Moduł 6. Email Marketing
- Email marketing i Omnichannel Marketing – narzędzia i strategie
- Ustawodawstwo i regulacje dotyczące e-mail marketingu
- CRM i automatyzacja w marketingu -wykorzystanie potencjału CRM do budowania spersonalizowanych kampanii e-mailowych
- AI i automatyzacja
- Budowanie workflows w kampaniach e-mail marketingowych i ich korzyści
- Projektowanie kampanii: od tematu, odpowiedniego przygotowania tekstu, po projektowanie grafiki
- Wyzwania związane z dostarczaniem kampanii emailowych
- Testy A/B w celu optymalizacji kampanii e-mail marketingowych
- Optymalizacja wydajności kampanii e-mail marketingowych
Moduł 7. Budowanie kompetencji Digital Marketing Managera
- Seven-Step Framework w zarządzaniu projektami
- Korzystanie z podejścia „Testuj i ucz się ”
- Zastosowanie koncepcji Agile „MVP” (Minimal Viable Product)
- Generowanie nowych pomysłów
- Usuwanie barier w procesie stymulowania kreatywności
- Budowanie umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów
- Korzyści wynikające z myślenia strategicznego
- Sposoby na oszczędzanie czasu i "tworzenie czasu”
- Strategie efektywnej komunikacji
- Przekonywanie odbiorców
Moduł 8. Website Optimization i eCommerce
- Budowanie widoczności w internecie
- Optymalizacja stron internetowych biorąc pod uwagę Customer Journey
- Strona główna
- Zasady projektowania: User-Centered Design – UX i UI
- Rozwiązania e-commerce
- Mierzenie efektywności strony internetowej: mierniki i narzędzia
- Testy A/B w optymalizacji stron internetowych
- Kanały social w e-commerce
- Analiza i raportowanie za pomocą narzędzi mediów społecznościowych
Moduł 9. Analityka z Google Analytics 4 (GA4)
- Podstawy Google Analytics 4 (GA4)
- Analityka, prywatność danych i ich ochrona
- Konfiguracja konta GA4
- Łączenie GA4 z innymi narzędziami
- Typy zdarzeń GA4
- Zaawansowane zdarzenia niestandardowe w GA4
- Kluczowe raporty GA4
- Śledzenie UTMów za pomocą narzędzia URL Builder
- Dane w czasie rzeczywistym w GA4
- Odbiorcy w GA4
- Wykorzystanie AI do podejmowania decyzji opartych na analizie danych
- AI w mapowaniu ścieżki klienta
Moduł 10. Digital Marketing Strategy
- Marketing dzisiaj
- AI w planowaniu strategicznym
- Strategia i zwrot z inwestycji (ROI)
- Krytyczne myślenie o badaniach
- Audyt działań jako podstawa do budowy skutecznej strategii digital
- Strategia i prognozowanie
- Opracowywanie briefu marketingowego
- Brief kreatywny
- Modele współpracy z agencją
- Korzystanie z media planu
- Dostarczanie action plan kampanii
Moduł 11: Video chat
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Przykładowy test wiedzy na podstawie symulacji egzaminu po kursie
- Odniesienia do materiałów dodatkowych
- Podpowiedzi co do dalszego rozwoju indywidualnego
Wymagany jest poziom języka angielskiego pozwalający na swobodną komunikację (min B2).
- Dostęp do dodatkowych materiałów szkoleniowych i przykładów z rynku polskiego.
- Dostęp do quizów wiedzy z poszczególnych modułów i symulacji egzaminu końcowego.
- Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę – 1h konsultacji inywidualnej online z trenerem po szkoleniu.
- Koszt certyfikacji oraz 1 podejście do egzaminu (każde kolejne podejście to koszt 75 EUR).
- 2h konsultacji z trenerem po szkoleniu.
- Materiały: angielski
- Egzamin: angielski
Egzamin
- Czas trwania egzaminu 120 minut, bez możliwoci przerw w trakcie.
- Formuła online na platformie studenta DMI (MyDMI account) w formie testu wielokrotnego wyboru ze wskazaniem, ile odpowiedzi poprawnych jest do zaznaczenia w danym pytaniu.
- Minimalny próg zaliczenia to wynik powyżej 60%.
- Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych, słownika, translatora, czy kalkulatora w trakcie trwania egzaminu.