Pobierz kartę szkolenia

Komunikacja i budowanie relacji

kod szkolenia: HR-PKI / Komunikacja

Pakiety e-learning

Dobre relacje w zespole to oznaka wzajemnego zrozumienia, co wpływa na lepszą komunikację i współpracę. Przy dobrych relacjach rodzi się korzystna atmosfera pracy, ludzie chętniej ze sobą rozmawiają, więcej o sobie wiedzą, wspierają się, oferują pomoc lub dzielą się problemami. Te z pozoru proste zagadnienia stają się wyzwaniem, kiedy stykają się różne charaktery, osoby z różnymi doświadczeniami, patrzące na te same sprawy inaczej niż byśmy oczekiwali. 

training assurance
promocja
Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  10h|  17.09 18.09
1 100,00 PLN + 23% VAT (1 353,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 100,00 PLN
czas trwania 2 dni |  10h|  20.11 21.11
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 100,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Szkolenie dla członków zespołu, szefów dla osób, które chcą budować i rozwijać relacje z otoczeniem.

 

  • Znalezienie sposobów budowania relacji w swoim zespole i otoczeniu biznesowym.
  • Zdobycie wiedzy na temat różnic osobowości oraz jak je przełożyć na korzyść współpracy. 
  • Umiejętność wychwytywania sytuacji, które mogą wyłonić konflikt. 
  • Większa otwartość na ludzi i pojmowanie różnic.
  • Świadomość emocji własnych i innych.
  • Wiedza o sposobach tworzenia, wpywania na atmosferę zaufania, szacunku i dobrych relacji w zespole.

Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji
    • Jak komunikacja poprawia relacje?
    • Jak ludzie się komunikują?
    • Nieporozumienia w komunikacji i ich skutki.
    • Rozmowa konfliktogenna – jak jej unikać?
    • Narzędzia dobrej komunikacji.
    • Zaufanie w budowaniu relacji z otoczeniem.
    • Co pomaga w budowaniu relacji? Jak "rozkręcać" relacje?
  2. Różnorodność stylów komunikacji
    • Typy preferencji stylów komunikacji.
    • Analiza sposobów przetwarzania i przekazywania informacji przez osoby reprezentujące odmienne style.
    • Różnice jako potencjał do rozwoju. 
  3. Inteligencja emocjonalna
    • Wymiary inteligencji emocjonalnej – umiejętność rozpoznania własnych emocji, kontrola nad nimi, rozpoznanie emocji u innych, wywieranie wpływu.
    • Jak radzić sobie z własną trudną emocją?
    • Reagowanie na trudne sytuacje w rozmowie: zarzuty ze strony rozmówcy, agresja i brak zrozumienia.
    • Tonowanie emocji – sposoby sprowadzenia rozmowy na neutralny grunt.
  4. Wyznaczanie granic
    • Czym jest asertywność i dlaczego to nie jest tylko sztuka mówienia „nie”?
    • Asertywność jako rodzaj postawy.
    • Jak przejawia się asertywność?
    • Zachowania uległe, dominujące i manipulacyjne, a zachowania asertywne.
    • Prawa asertywności.
    • Komunikaty asertywne.
    • Metody wspierające komunikację asertywną.
    • Korzyści i możliwe zagrożenia wynikające z postaw i komunikatów asertywnych w relacjach z ludźmi.
  5. Siła pytań w komunikacji
    • Rodzaje pytań i ich zastosowanie do efektywnego pozyskiwania informacji.
    • Strategie zadawania pytań.
    • Ćwiczenia dotyczące różnego rodzaju pytań, określenie ich skuteczności w zależności od celu rozmowy.
    • Sztuka słuchania.
  6. Komunikacja wzmacniająca relacje i zrozumienie 
    • Wrażliwość różnych ludzi na poszczególne wymiary (4 typy ucha wg typologii F. Shulza von Thuna).
    • Pełne komunikaty (Fakty-Ustosunkowanie się-Potrzeby).
    • Porozumienie bez przemocy (język w komunikacji NVC).
    • Metody pomagające uszczegółowić niepełną wypowiedź rozmówcy.
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.