Pobierz kartę szkolenia

Design thinking w praktyce biznesowej

kod szkolenia: HR-KK-T-DT / DesignThinking

Podejście odnoszące się do procesów poznawczych, strategicznych i praktycznych, dzięki którym koncepcje projektowe są opracowywane przez ich twórców i/lub zespoły projektowe. Celem tej metody jest rozwiązywanie problemów, stworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb konkretnego odbiorcy.

training assurance
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  12h|  04.11 05.11
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
1 600,00 PLN 1 968,00 PLN brutto

Szkolenie dla kadry średniego i wyższego szczebla.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
  • Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
  • Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.

Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu biznesowego. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem.

 .

Szkolenie: polski
Materiały: polski

  1. Myślenie twórcze i design thinking
    • Czym jest design thinking?
    • Kluczowe kroki metody design thinking.
    • Zastosowanie design thinking.
    • Elementy psychologii twórczości – kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
    • Co zabija twórczość? – inhibitory procesu twórczego.
  2. Design thinking – krok 1 – empatyzacja
    • Jak wejść w skórę odbiorcy?
    • Jakie dane analizować?
    • Narzędzia empatyzowania:
      • persony
      • mapa empatii
      • badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
  3. Design thinking – krok 2 – definiowanie problemu
    • Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
    • Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
    • Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
  4. Design thinking – krok 3 – generowanie rozwiązań i pomysłów
    • Zasady twórczego generowania pomysłów.
    • Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
    • Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
  5. Design thinking – krok 4 – prototypowanie
    • Dlaczego prototypy są tak ważne?
    • Narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
  6. Design thinking – krok 5 – testowanie
    • Dlaczego warto testować?
    • Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
    • Środowisko testowania.
    • Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.