Pobierz kartę szkolenia

Design thinking w praktyce biznesowej

kod szkolenia: HR-KK-T-DT / DesignThinking

Pakiety e-learning

Podejście odnoszące się do procesów poznawczych, strategicznych i praktycznych, dzięki którym koncepcje projektowe są opracowywane przez ich twórców i/lub zespoły projektowe. Celem tej metody jest rozwiązywanie problemów, stworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb konkretnego odbiorcy.

Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  12h|  27.06 28.06
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
czas trwania 2 dni |  12h|  30.07 31.07
1 600,00 PLN + 23% VAT (1 968,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 600,00 PLN
1 600,00 PLN 1 968,00 PLN brutto

Szkolenie dla kadry średniego i wyższego szczebla.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
  • Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
  • Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.

Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu biznesowego. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem.

 .

Szkolenie: polski
Materiały: polski

  1. Myślenie twórcze i design thinking
    • Czym jest design thinking?
    • Kluczowe kroki metody design thinking.
    • Zastosowanie design thinking.
    • Elementy psychologii twórczości – kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
    • Co zabija twórczość? – inhibitory procesu twórczego.
  2. Design thinking – krok 1 – empatyzacja
    • Jak wejść w skórę odbiorcy?
    • Jakie dane analizować?
    • Narzędzia empatyzowania:
      • persony
      • mapa empatii
      • badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
  3. Design thinking – krok 2 – definiowanie problemu
    • Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
    • Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
    • Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
  4. Design thinking – krok 3 – generowanie rozwiązań i pomysłów
    • Zasady twórczego generowania pomysłów.
    • Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
    • Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
  5. Design thinking – krok 4 – prototypowanie
    • Dlaczego prototypy są tak ważne?
    • Narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
  6. Design thinking – krok 5 – testowanie
    • Dlaczego warto testować?
    • Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
    • Środowisko testowania.
    • Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.