Canva – tworzenie kreatywnych projektów graficznych
kod szkolenia: CANVA / PL AA 2dSzkolenie jest skierowane do osób zajmujących się działaniami promocyjnymi w firmie, dla pracowników działów HR, komunikacji wewnętrznej, PR, przedsiębiorców samodzielnie dbających o wizerunek swojej firmy. To doskonałe szkolenie również dla osób, które nie są grafikami ale ich codzienna praca wymaga tworzenia komunikatów wizualnych. Canva jest programem, który pozwala swoim użytkownikom zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki udostępnieniu wielu ciekawych rozwiązań przyśpieszających tworzenie różnorodnych projektów w bardzo prosty, nieskomplikowany sposób. Po szkoleniu jego uczestnicy będą swobodnie poruszać się po narzędziach programu Canva i bez trudu, w krótkim czasie będą tworzyli kreatywne i przyciągające wzrok projekty.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia projektów graficznych do druku oraz na potrzeby Internetu
- Zrozumiesz podstawowe zasady projektowania związane z kompozycją, doborem kolorów, grafik, czcionek
- Poznasz podstawowe pojęcia związane z drukiem takie jak spad, bezpieczny margines, format brutto i netto, druk cyfrowy, druk offsetowy i inne.
- Zaprojektujesz wizytówkę, ulotkę, plakat do druku
- Sprawdzisz jak AI wspiera procesy projektowe w Canvie
- Poznasz moduł Canva Live
- Stworzysz interaktywne prezentacje
- Odwiedzisz Studio nagrań w Canvie i zobaczysz ile daje możliwości
- Stworzysz rolki na Instagrama, relacje na Facebooka
- Zaprojektujesz zdjęcie w tle na LinkedIn i na Facebooka
- Dowiesz się co to są mocupy i przygotujesz je na bazie własnych projektów stworzonych w programie Canva
- Nauczysz się tworzyć wykresy i tabele
- Stworzysz Infografiki
- Poznasz narzędzia do edycji zdjęć
- Nauczysz się zarząd a tworzonymi projektami
- Dowiesz się jak zaplanować publikację projektów w Social Mediach
Rejestracja w programie Canva
język polski
1. Wprowadzenie do programu Canva:
- omówienie strony głównej oraz obszaru roboczego;
- porównanie wersji bezpłatnej i wersji płatnej programu;
- AI w Canvie.
2. Wstęp do projektowania – podstawowe zasady:
- kompozycja;
- kolor;
- czcionka.
3. Poznanie podstawowych pojęć związanych z przygotowaniem projektów do druku.
4. Canva i projekty do druku – praca na pustych i na gotowych szablonach:
- wizytówka – zasady kompozycji, formaty wizytówek, wielkość czcionek, importowanie plików zewnętrznych;
- plakat – zasady kompozycji, formaty plakatów, generowanie mapy Google, edycja zdjęć;
- ulotka – zasady kompozycji, formaty ulotek, generowanie kodu QR, dodawanie ramek, gradientów, elementów graficznych.
5. Canva i social media – praca na pustych i na gotowych szablonach:
- charakterystyka mediów społecznościowych i aktualnych formatów;
- wymiary grafik;
- zdjęcie w tle na FB i LinkedIn;
- rolka na Instagram;
- relacje na FB.
6. Prezentacja w Canvie:
- omówienie dostępnych szablonów;
- zastosowanie przejść, muzyki, wideo, ustawianie czasu;
- opcje prezentowania.
7. Studio nagrań w Canvie:
- nagrywanie prezentacji zewnętrznych;
- udostępnianie ekranu i kart przeglądarki;
8. Canva Live – omówienie funkcjonalności prezentacji w czasie rzeczywistym.
9. Tabele i wykresy w Canvie i ich zastosowanie w projektach.
10. Tworzenie infografik.
11. Mocupy – przedstawienie dostępnych opcji, stworzenie wizualizacji.
12. Strona internetowa w Canvie:
- omówienie funkcjonalności;
- analiza dostępnych szablonów;
- łącza zewnętrzne i wewnętrzne;
- publikacja strony.
13. Praca zespołowa w Canvie:
- tworzenie zespołów;
- wspólna praca nad projektami.
14. Dodatkowe funkcje:
- zarzadzanie projektami;
- zarządzanie marką;
- planowanie publikacji;
- strony i aplikacji współpracujące z Canvą;
- Canva – aplikacja na smartfona.
15. Aspekty prawne dotyczące Canvy – licencje