Szkolenie przekrojowe: Kompetencje osobiste i społeczne w pracy administracyjnej uczelni wyższej
kod szkolenia: HR-Uczelnie / Administracja
Współczesne środowisko pracy wymaga od pracowników administracyjnych wysokiego poziomu kompetencji adaptacyjnych, emocjonalnych i interpersonalnych. Praca w zespołach wielopokoleniowych i wielokulturowych, dostęp do informacji z wielu źródeł i nieustanne zmiany proceduralne stawiają przed administracją nowe wyzwania. Celem szkolenia jest wsparcie uczestników w rozwijaniu umiejętności miękkich niezbędnych do efektywnej, świadomej i inkluzyjnej pracy w organizacjach nowej generacji.
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracyjnych uczelni, osób pracujących w zespołach międzynarodowych i wielopokoleniowych oraz pracowników pierwszego kontaktu z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
- Rozwój kompetencji adaptacyjnych i społecznych niezbędnych w zmiennym środowisku
- Umiejętność rozpoznawania i ograniczania wpływu uprzedzeń w pracy zespołowej
- Skuteczniejsza komunikacja międzykulturowa i pokoleniowa
- Większa odporność na dezinformację, niejasność procedur i informacyjny chaos
- Poprawa jakości współpracy, obsługi i relacji interpersonalnych w miejscu pracy
1. Elastyczność poznawcza i kompetencje adaptacyjne
– Uczestnicy uczą się reagowania na zmiany, nieprzewidywalność i presję informacyjną.
Warsztat: „Mój styl reagowania na zmianę” – narzędzie autorefleksji + mapa zasobów.
2. Myślenie metapoznawcze i świadomość poznawcza
– Jak rozpoznawać własne przekonania, błędy poznawcze, automatyzmy w komunikacji?
Ćwiczenia: praca na scenariuszach trudnych sytuacji z codziennej praktyki.
3. Inteligencja emocjonalna w relacjach zawodowych
– Zarządzanie emocjami, rozpoznawanie emocji innych, praca z napięciem i niepewnością.
Warsztat: model 4 kompetencji Golemana w praktyce + ćwiczenia empatyczne.
4. Integracja i komunikacja w zespołach różnorodnych
– Praca z różnicami pokoleniowymi, kulturowymi i językowymi.
Case study: analiza źródeł nieporozumień + projektowanie wspólnych zasad współpracy.
5. Uprzedzenia, mikroagresje i inkluzywna codzienność
– Jak nieświadome schematy wpływają na relacje i konflikty?
Ćwiczenia: rozpoznawanie własnych uprzedzeń + techniki przeciwdziałania wykluczeniu.
6. Dezinformacja i chaos informacyjny w pracy administracyjnej
– Jak weryfikować informacje, ułatwiać zrozumienie procedur i przeciwdziałać nieporozumieniom?
Warsztat: budowanie klarownych komunikatów + mapa sprawdzonych źródeł.
- Gotowość do pracy warsztatowej i autorefleksji
- Podstawowa znajomość funkcjonowania struktur organizacyjnych i obsługi klienta
- Doświadczenie w pracy zespołowej i/lub kontaktach z klientem
- Otwartość na różnorodność i uczenie się w grupie
język – polski
materiały – polski