Service Design - projektowanie usług - e-learning
kod szkolenia: E-DSD / PL e-learning
Service Design to nowoczesne podejście do projektowania i optymalizowania usług, które integruje potrzeby użytkowników z możliwościami organizacyjnymi. Kurs „Service Design – projektowanie usług” to kompleksowe wprowadzenie do tej metodyki – od podstaw teoretycznych, przez narzędzia badawcze i analityczne, aż po prototypowanie, testowanie i wdrażanie rozwiązań. Szkolenie zostało przygotowane z myślą o osobach, które chcą tworzyć wartościowe i innowacyjne usługi z wykorzystaniem podejścia zorientowanego na użytkownika. Zawiera 6 modułów tematycznych i nawet 22 godziny materiałów wideo, artykułów i ćwiczeń. Dostęp do kursu trwa 365 dni.
Kurs adresowany jest do osób, które interesują się nowoczesnymi metodykami pracy, które łączą perspektywę użytkownika, biznesu i technologii:
- Chcą ulepszyć istniejące produkty lub usługi, projektując je w oparciu o realne potrzeby klientów i użytkowników.
- Szukają narzędzi do skutecznego wdrażania zmian i innowacji w organizacji.
- Pracują projektowo lub warsztatowo i chcą wzbogacić swój warsztat o metodykę service design.
- Prowadzą procesy transformacyjne w firmach i potrzebują ustrukturyzowanego podejścia do projektowania usług.
- Metodyka service design – poznasz historię i zasady podejścia oraz powiązania z design thinking, UX i agile.
- Badanie potrzeb – nauczysz się analizować potrzeby użytkowników z wykorzystaniem narzędzi takich jak netnografia, context map canvas i service blueprint.
- Tworzenie wartości – dowiesz się, jak definiować Digital Value Proposition i przygotowywać argumentację dla interesariuszy.
- Rozwijanie usług – opanujesz techniki burzy mózgów, facylitacji warsztatów oraz narzędzia wspierające rozwój nowych usług.
- Testowanie i prototypowanie – nauczysz się wdrażać, testować i walidować rozwiązania z wykorzystaniem dobrych praktyk digital service design.
1. Service design – wprowadzenie
- Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
- Digitalizacja – czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć?
- Obalanie mitów – service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja – jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne?
- Logika usługowa w pigułce
- Modele biznesowe w digital
- Modelowy proces service design.
- Kto powinien wziąć udział w procesie? Jak się przygotować?
- Narzędziownik service designera
- Prasówka – dowiedz się więcej
- Autorefleksja – podsumowanie modułu
2. Faza discover (odkrywanie)
- Wprowadzenie do fazy Discover (odkrywanie)
- Netnografia. Dane mają lepszy pomysł niż Ty
- Jak badać? Wskazówki i dobre praktyki
- Context Map Canvas
- Service Blueprint
- Wskazówki, co do przeprowadzenia procesu
3. Faza define (definiowanie)
- Wprowadzenie do fazy Define (definiowanie),
- Digital Value Proposition
- Priorytetyzacja
- How Might We
- Negocjacje i rozmowy z osobami decyzyjnymi. Jak się przygotować?
4. Faza develop (rozwijanie)
- Wprowadzenie do fazy Develop (rozwijania),
- Techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych
- Jak przygotować się do warsztatu? Facylitacja procesów i spotkań hybrydowych
- Narzędzia i metody rozwijania usług
5. Faza deliver (dostarczanie)
- Wprowadzenie do fazy Deliver (dostarczania)
- Service Business Model Canvas
- Narzędzia do prototypowania digital
- Tworzenie usług digital – dobre praktyki
- Metody testowania i walidowania usług
6. Podsumowanie
- Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
- Dostęp do kursu przez 365 dni
- 6 modułów szkoleniowych na platfiormie online
- 18-22h materiałów szkoleniowych (wideo, atrykuły)
- Dyplom po szkoleniu
- Praktyczne ćwiczenia pozwalające utrwalić nabytą wiedzę
- Możliwość komentowania bezpośrednio pod daną lekcją na platformie online
Szkolenie: polski
Materiały: polski