Testy Diagnostyczne Altkom Akademii
kod szkolenia: HR-Diagnoza / Testy_DiagTesty Diagnostyczne Altkom Akademii - autorskie narzędzie do diagnozy:
- kompetencji
- predyspozycji
- wartości zawodowych
Wszystkie opracowane testy zostały zwalidowane i znormalizowane na polskiej próbie pracowników, charakteryzują się wysoką rzetelnością (współczynniki rzetelności powyżej 0,7) oraz trafnością (trafność mierzona poprzez porównanie wyników do Development Center).
Testy rekomendujemy każdej organizacji oraz osobom indywidualnym w celu diagnozy poziomu kompetencji oraz predyspozycji zawodowych,
Testy diagnostyczne pozwalają na:
- Lepsze dostosowanie programu rozwojowego do potrzeb uczestników;
- Lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na szkolenia;
- Opracowanie szczegółowych wskazówek rozwojowych dla każdego z pracowników jak i całych zespołów;
- Wskazanie najlepszych kandydatów do programów rozwojowych lub zarządzania talentami.
Główne obszary zastosowania:
- Ocena Pracownicza / Performance Management
- Planowanie sukcesji / Ścieżki karier
- Zarządzanie talentami
- Management Development
- Zarządzanie ciągłością / Zarządzanie ryzykiem operacyjnym HR
- Bilans potencjału pracowniczego
- Rekrutacja
Wykonanie testów nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
Testy: polski
Zbudowany przez nas autorski model kompetencyjny obejmuje definicje i opisy, opracowane na podstawie praktyki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Wykorzystaliśmy rozwiązania technologiczne oraz metodologiczne, które zapewniają wiarygodny pomiar kwalifikacji i kompetencji pracowników/kandydatów do pracy. Autonormalizacja wyników testów wykorzystywanych w TD, umożliwia rzetelne wnioskowanie o dopasowaniu zawodowym i potencjale uczestników. Przeprowadziliśmy badania standaryzacyjne, w których uzyskane wyniki analiz potwierdziły rzetelność i trafność nowej metody.
Konstrukcja pytań pozwala na diagnozę wiedzy praktycznej z obszaru badanej kompetencji. Każdy test składa się z kilkudziesięciu pytań, a każde pytanie badające daną kompetencję składa się z opisu sytuacji oraz trzech proponowanych zachowań lub odpowiedzi. Zadaniem uczestnika jest ocenienie skuteczności każdego zachowania lub poprawności odpowiedzi i zaznaczenie swojego wyboru na pięciostopniowej skali.
Zastosowaliśmy mechanizmy utrudniające oszukiwanie oraz udzielanie przypadkowych odpowiedzi (monitoring czasu reakcji, przypadkowość pytań oraz kolejności odpowiedzi).
Cena jest ustalana w zależności od rodzaju projektu i liczby osób, biorących udział w projekcie.