Pobierz kartę szkolenia

Perswazja i wywieranie wpływu

kod szkolenia: HR-PW-WW / Perswazja

Pakiety e-learning

Szkolenie pozwala zdobyć umiejętności wywierania wpływu w danym obszarze życia zawodowego lub prywatnego, tak aby realizować wyznaczone cele i mieć z nich wysoki poziom satysfakcji.

Uczestnicy będą potrafili stosować́ wybrane techniki wywierania wpływu w zależności od sytuacji i postawionego przez siebie celu.

 

training assurance
Termin

tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  10h|  17.10 18.10
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
czas trwania 2 dni |  10h|  28.11 29.11
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Szkoleníe dedykowane osobom, które chciałyby nabyć umiejętności nie zbędnych do:

  • prezentowania swoich poglądów, rozwiązań, pomysłów jeden na jeden oraz przed większym auditorium.
  • przekonywania językiem korzyści do rozwiązań, które chcemy przeforsować.
  • argumentowania w opraciu o wielowymiarowe przygotowanie do tematu, który ma być poruszony w dyskusji.

 

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi rozpoznawać i dopasować się do metaprogramów rozmówcy.
  • Zna kluczowe reguły wywierania wpływu oraz możliwości ich zastosowania w dyskusji.
  • Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę na temat psychologicznych mechanizmów manipulacji i wpływu społecznego.

 

Nie jest wymagane

 

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski

 

  1. Wywieranie wpływu – wprowadzenie do tematu:
    • Dookreślenie, czym jest wywieranie wpływu oraz czym różni się od manipulacji.
    • Dookreślenie obszarów, w których chcemy wywierać wpływ.
    • Dookreślenie celów, w których chcemy wywierać wpływ.
    • Planowanie – analiza sytuacji, w któryh chce wywierać wpływ i zdefiniowanie, co ma być efektem końcowym.
  2. Typy osobowości a metaprogramy zachowań:
    • Diagnoza typu osobowości oraz zapoznanie się z jego charakterystyką.
    • Analiza metaprogramów charakterystycznych dla danych par typów osobowości.
    • Formułowanie przekazu adekwatnie do poszczególnych metaprogramów.
    • Świadomość swoich mocnych i słabych stron, wynikających z typu osobowości.
  3. Reguły i narzdzia wywierania wpływu:
    • Reguły wywierania wpływu racjonalne i emocjonalne.
    • Reguły wywierania wpływu wg R. Cialdiniego i ich zastosowanie w prowadzeniu rozmów.
    • Potęga zadawania pytań – rodzaje pytań
    • Metody na dopytywanie
  4. Siła skutecznej argumentacji:
    • Cechy dobrze sformułowanego argumentu;
    • Wybrane sposoby argumentowania: argumentacja prawdopodobna, racionalna, etyczna, kontrargumentacja;
    • Figury retoryczne stosowane w argumentacji;
    • Przygotowanie skutecznej argumentacji do danego tematu.
  5. Przekonujące wystąpienia, prezentacje, krótkie przemowy:
    • Sposby, jak zaangażować audytorium w nasz temat, nawet jeśli wydaje się mniej ciekawy;
    • Sposoby przeciwdziałaniu projekcjom na nasz temat oraz naszego auditorium;
    • Stosowanie haków na uwagę w trakcie prezentowania swoich rozwiązań;
    • Mglistość wypowiedzi a wywieranie wpływu;
    • Stosowanie narzędzi wywieranai wpływu w praktyce.
  6. Podsumowanie:
    • Przygotowanie Action Planu przez uczestników szkolenia:
      • w jaki sposób zdobytą wiedzę i umiejętności na temat wywieraniu wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami chcesz wykorzystać w codziennym działaniu?