Pobierz kartę szkolenia

Pakiet: Customer Journey + Service Design + Design Thinking

kod szkolenia: E-PUD / PL e-learning

To połączenie trzech kursów: Design Thinking, Digital Service Design oraz Customer Journey dostępnych w pakiecie. Jeśli pracujesz nad daną usługą w firmie, jesteś liderem projektu, chcesz zaadaptować biznes do nowej sytuacji, tworzysz lub wpływasz na doświadczenia klientów, chcesz rozwiązać problem lub wpłynąć na stworzenie nowego produktu/usługi - musisz dobrze rozumieć odbiorcę i jego potrzeby. Na to właśnie pozwala narzędzie Customer Journey, które czerpie z metodyki service design i narzędziownika design thinking. Szkolenie dostarcza także kompleksowej wiedzy o całym procesie Design Thinking - od eksploracji problemu po testowanie prototypów - w oparciu o praktyczne narzędzia i techniki. 

Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  7h|  29.12
2 250,00 PLN + 23% VAT (2 767,50 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 1 dzień |  7h|  30.01
2 250,00 PLN + 23% VAT (2 767,50 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
2 250,00 PLN 2 767,50 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do projektantów usług, innowatorów i osób prowadzących projekty transformacyjne, którzy szukają narzędzi do współpracy i analizy potrzeb użytkowników:

  • Chcą ulepszyć istniejące produkty lub usługi, projektując je w oparciu o realne potrzeby klientów i użytkowników.
  • Szukają narzędzi do skutecznego wdrażania zmian i innowacji w organizacji.
  • Pracują projektowo lub warsztatowo i chcą wzbogacić swój warsztat o metodykę service design.
  • Prowadzą procesy transformacyjne w firmach i potrzebują ustrukturyzowanego podejścia do projektowania usług.
  1. Dowiesz się, czym jest Customer Journey i czym różni się od innych narzędzi (User Stories, mapy empatii, service blueprint, lejka zakupowego).
  2. Poznasz 10 zastosowań narzędzia Customer Journey w takich obszarach organizacji jak: marketing, sprzedaż, rozwój produktów & usług, Human Resources (HR) i Employer Branding (EB), zarządzanie, tworzenie innowacji.
  3. Poznasz proces przygotowania się do mapowania doświadczeń klienta (metody badawcze, techniki zarządzania danymi i ich syntezy) – podzielimy się z Tobą wskazówkami i dobrymi praktykami, jak w Socjomanii prowadzimy tradycyjne badania (wywiady, obserwacje, service safari), jak i te cyfrowe (ankiety, analiza zachowań użytkownika, social listening).
  4. Pokażemy Ci krok po kroku jak mapować doświadczenia klienta – nie tylko na teoretycznym szablonie Customer Journey, ale na praktycznym przykładzie.
  5. Będziesz mieć kompetencje do samodzielnego zaplanowania procesu korzystania z Customer Journey w Twojej firmie (współtworzonego ze współpracownikami, klientami, partnerami, a nawet konkurencją!).
  6. Poznasz nie tylko dobre praktyki i przykłady od zespołu Socjomanii, ale również będziesz mieć dostęp do ekskluzywnych wywiadów (nagranych tylko na potrzeby tego kursu!) z liderami zmiany w organizacjach, gdzie wykorzystuje się Customer Journey,
  7. Poznasz wszystkie etapy modelowego procesu Service Design i Design Thinking. 

MODUŁ 1: SERVICE DESIGN

1. Service design – wprowadzenie

  • Service design i serwityzacja. Historia. W jaki sposób projektować nowe usługi, ale i optymalizować obecne procesy, produkty i zadania w firmie?
  • Digitalizacja – czym nie jest? Jakie są jej główne filary i wartości? Na jakie obszary biznesowe może wpłynąć? 
  • Obalanie mitów – service design, design thinking, user experience, agile, digitalizacja – jaki jest link między tymi metodykami/narzędziami? Czym się różnią, a jakie ich części są wspólne? 
  • Logika usługowa w pigułce
  • Modele biznesowe w digital
  • Modelowy proces service design. 
  • Kto powinien wziąć udział w procesie? Jak się przygotować?
  • Narzędziownik service designera
  • Prasówka – dowiedz się więcej
  • Autorefleksja – podsumowanie modułu

2. Faza discover (odkrywanie)

  • Wprowadzenie do fazy Discover (odkrywanie)
  • Netnografia. Dane mają lepszy pomysł niż Ty
  • Jak badać? Wskazówki i dobre praktyki
  • Context Map Canvas
  • Service Blueprint
  • Wskazówki, co do przeprowadzenia procesu

3. Faza define (definiowanie)

  • Wprowadzenie do fazy Define (definiowanie),
  • Digital Value Proposition
  • Priorytetyzacja
  • How Might We
  • Negocjacje i rozmowy z osobami decyzyjnymi. Jak się przygotować?

4. Faza develop (rozwijanie)

  • Wprowadzenie do fazy Develop (rozwijania),
  • Techniki burzy mózgów i procesów kreatywnych
  • Jak przygotować się do warsztatu? Facylitacja procesów i spotkań hybrydowych
  • Narzędzia i metody rozwijania usług

5. Faza deliver (dostarczanie)

  • Wprowadzenie do fazy Deliver (dostarczania)
  • Service Business Model Canvas
  • Narzędzia do prototypowania digital
  • Tworzenie usług digital – dobre praktyki
  • Metody testowania i walidowania usług

6. Podsumowanie

  • Najczęstsze problemy i wyzwania procesów service design,

 

MODUŁ 2: DESIGN THINKING

1. Design thinking – wprowadzenie

  • Jak to się wszystko zaczęło, historia powstania i rozwoju design thinking,
  • Projektowanie (design), a myślenie projektowe (design thinking) – jak to się łączy? 
  • Najprostsza definicja design thinking i przykłady zastosowania,
  • Dla kogo jest design thinking – wymagane kompetencje i cechy

2. Design thinking – co zmienia?

  • Design thinking mindset – kluczowe wartości i zasady podejścia design thinking, 
  • Design thinking vs service design vs agile vs customer experience – czym różnią się te podejścia od siebie? Kiedy i jak je zastosować? Kiedy łączyć?
  • Przedstawienie na 5 praktycznych projektach najważniejszych wniosków, zastosowań i obszarów wykorzystania metody i narzędzi design thinking.

3. Visual Thinking – wizualizacja w procesie projektowania

  • Jak działa wizualizowanie myśli pomaga w procesie projektowania innowacji
  • Ćwiczenie interaktywne wykorzystujące podstawy visual thinking, wicked problems solving i systems thinking.

4. Proces Design Thinking

  • Proces double diamond
  • Proces pięcioetapowy nastawiony na eksplorację, definiowanie, ideację, prototypowanie i testowanie, 
  • Praktyczne przejście przez przykładowy proces [interaktywne ćwiczenie].

5. Narzędzia Design Thinking

  • Przegląd wybranych narzędzi w dopasowaniu do każdego z etapów,
  • Narzędzia do eksploracji i empatyzacji – online i offline,
  • Metody do definicji,
  • Narzędzia do ideacji – online i offline,
  • Narzędzia do prototypowania i testowania – online i offline,
  • Praktyczny narzędziownik, pomocny dla każdego zespołu wykorzystującego design thinking.

6. Design Thinking i co dalej?

  • Trendy i kierunki rozwoju – jak zmieni się design thinking? Jak będziemy go wykorzystywać w codziennych działaniach?
  • Service design – koncepcja projektowania usług i serwityzacji biznesu.
  • Podsumowanie

 

MODUŁ 3: CUSTOMER JOURNEY

1. Czym jest Customer Journey (ścieżka klienta)?

  • Model Customer Journey i jego założenia.
  • The Bow-Tie Funnel – nowe spojrzenie na lejek sprzedażowy.
  • Sesja najbardziej nurtujących pytań i odpowiedzi w temacie ścieżki użytkownika.
  • 10 przykładów zastosowań podróży klientów.
  • Case study CJ w wybranych branżach.

2. Metody badawcze & digital research

  • Badania? Ale po co? Znaczenie badań i analizy danych
  • Jak przygotować się do badań? Lista potrzebnych materiałów
  • UX, UI i inne doświadczenia – jakie mają znaczenie w biznesie?
  • Przykłady firm, które inwestują w mapowanie doświadczeń klientów
  • Badania na żywo – wywiady, service safari, obserwacje.
  • Badania digital –  ankiety i wywiady, analiza zachowań użytkowników i netnografia (social listening),

3. Priorytetyzacja danych i wniosków

  • Jak zarządzać danymi z badań? Jak interpretować dane i wyciągać wnioski?
  • KANO – o modelu i wykorzystaniu.
  • Jak przygotować się do sesji Customer Journey?
  • Narzędzia do Customer Journey – rekomendacje i porównanie dostępnych narzędzi do mapowania ścieżek klienta online i offline (customer journey map, czyli mapy podróży klienta)

4. Warsztat Customer Journey Mapping

Praktyczne wskazówki i instrukcja krok po kroku, jak mapować doświadczenia klientów (customer experience) i tworzyć Customer Journey Map (mapy podróży klienta).

  • Persona odbiorcy a różne scenariusze korzystania z usługi.
  • Customer Journey Mapping – elementy składowe.
  • Aktywności i potrzeby użytkowników.
  • Punkty styku i kanały.
  • Doświadczenia użytkowników, potencjalne bolączki i szanse na zmianę / optymalizacje / innowacje.
  • Mierniki efektywności Customer Journey i poszczególnych aktywności użytkownika.
  • Customer Journey a Service Blueprint Map.

5. Customer Journey i co dalej? Wykorzystanie wiedzy i danych pozyskanych z narzędzia

  • Wykorzystanie wiedzy i danych pozyskanych z narzędzia.
  • Sposoby walidacji i metody generowania danych.
  • Sposoby mierzenia efektywności Customer Journey.
  • Jak przeprowadzić szkolenie Customer Journey z zespołem / klientami / konkurencją?

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.

Szkolenie: polski
Materiały: polski