Pobierz kartę szkolenia

Partnerstwo IT z biznesem - praktyka budowania relacji z innymi działami w organizacji

kod szkolenia: HR-IT-WSwZ / WspółprIT

Pakiety e-learning

Termin

poziom Podstawowy

czas trwania 2 dni |  10h|  18.09 19.09
1 400,00 PLN + 23% VAT (1 722,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 400,00 PLN
1 400,00 PLN 1 722,00 PLN brutto

Budowanie relacji z pracownikami innych działów to sztuka wymagająca zarówno doskonałych umiejętności jasnej i otwartej komunikacji, jak i rozumienia stanowiska i potrzeb innych ludzi.

Szkolenie pozwoli wyposażyć uczestników w umiejętności pozwalające budować relacje pomiędzy działami oraz dbać przy tym o realizację zadań i osiąganie celów.

 

W czasie szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę w obszarach:

  • Świadomość własnych zachowań oraz obszarów wymagających wzmocnienia w zakresie komunikacji
  • Umiejętność wyrażania zdania i określenia swojego stanowiska
  • Radzenie sobie z presją innych osób
  • Zmniejszenie napięć i konfliktów
  • Korzystanie ze sposobów planowania pracy i zadań zlecanych przez biznes
  • Zwrócenie uwagi na płaszczyznę wypracowania porozumienia i rozwiązania sprawy z którą się zwraca klient wewnętrzny
  • Pozytywne nastawienie do budowania relacji z innymi działami
  • Wzmocnienie wizerunku działu IT
  • Budowanie organizacji uczącej się

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

 

  • Szkolenie – język polski
  • Materiały – język polski

 

1. Dział IT, a inne działy w firmie

  • Znaczenie działu IT w firmie.  
  • Cele działu IT a firmowe cele długoterminowe.
  • Cele działu IT a cele innych działów.
  • Spojrzenie systemowe na działanie firmy – pętle zależności pomiędzy poszczególnymi działami
  • Silosy organizacyjne – jak je rozbijać?
  • Mity i stereotypy IT vs biznes.

2. Efektywność pracy w zespole IT

  • Zadania IT czyli zespół od dostarczania wartości biznesowej poprzez zadania techniczne.
  • Słuchanie i zadawanie pytań jako podstawa porozumienia.
  • 3 najczęstsze pytania biznesu do IT i sposób jak na nie odpowidać?
  • Techniki asertywnej reakcji i odmowy.
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z przedstawicielami innych działów.
  • Feedback – jako sposób na konstruktywną uwagę lub poradę.
  • Usprawnianie i ciągłe doskonalenie.

3. Sytuacje konfliktowe w relacjach z pracownikami innych działów

  • Najczęstsze przyczyny konfliktów pracowników działów IT z pracownikami innych działów.
  • Fazy i rodzaje konfliktów.
  • Emocje i reakcje na konflikt.
  • Metody rozwiązywania konfliktów i dochodzenia do konsensusu.

4. Planowanie efektywnej pracy w dziale IT

  • Wyznaczenie priorytetów działań z uwzględnieniem celów działu IT oraz celów innych działów.
  • Zarządzanie zadaniami – podejście kaskadowe i zwinne.
  • Estymowanie niezbędne do realizacji poszczególnych zadań.

5. Budowanie relacji czyli długoterminowa współpraca

  • Budowanie relacji interpersonalnych w oparciu o style myślenia
  • Narzędzia budowania relacji między działem IT a innymi działami w firmie. Budowanie wizerunku działu IT.
  • Action Plan – czyli co mogę zrobić aby dział IT efektywnie współpracował z innymi działami w firmie?