Wyzwania First Time Managera w perspektywie uczelni wyższej
kod szkolenia: HR-Uczelnie / Manager
Warsztat „Wyzwania First Time Managera” to kompleksowy program rozwojowy, który nie tylko wyposaża nowych menedżerów w niezbędną wiedzę i umiejętności, ale również wspiera ich w budowaniu właściwej postawy liderskiej. Praktyczna formuła treningu oraz sesja follow-up gwarantują realne przełożenie zdobytych kompetencji na codzienną pracę i sukces zespołu.
Warsztat adresowany jest do osób, które rozpoczynają swoją ścieżkę menedżerską lub niedawno objęły stanowisko kierownicze – tzw. „first time managerów”.
- Poznają kluczowe obszary efektywności menedżera, stworzą plan rozwoju kompetencji.
- Dookreślą zakres własnej roli liderskiej i relacji z zespołem. Wyeliminują błędy wynikające z niedoboru lub nadmiaru danej roli.
- Wypracują sposoby wzmacniania autorytetu.
- Poznają czynniki decydujące o byciu odbieranym jako osoba godna zaufania. Dokonają przeglądu swoich działań w kontekście budowania zaufania.
- Będą potrafili rozwijać samoświadomość lidera.
- Podniosą swoje kompetencje w zakresie efektywnej i motywującej komunikacji z członkami zespołu.
- Podniosą umiejętność delegowania zadań i uprawnień, wraz z ich rozliczaniem.
- Opracują praktyczne rozwiązania do wykorzystania w realiach pracy.
1. Rola menedżera i budowanie autorytetu
-
Współczesne role lidera – diagnoza i rozwój
-
Kształtowanie postawy liderskiej i pewności siebie
-
Autorytet – jak go budować, co go osłabia?
-
Granice w relacji z zespołem: lider vs kolega
-
Plan rozwoju własnych kompetencji menedżerskich
2. Komunikacja i budowanie zaufania
-
Intencja w komunikacji i wielopoziomowość przekazu
-
Zjawisko projekcji i wpływ na relacje
-
Komunikacja Dorosły–Dorosły
-
Empatia i komunikacja oparta na potrzebach
-
Model zaufania Blancharda
-
Narzędzia komunikacyjne menedżera
3. Motywowanie bez budżetu
-
Motywatory pozafinansowe i wartości niematerialne
-
Jak nie demotywować?
-
Analiza trudnych osobowości w zespole
-
Szacunek i sprawiedliwość jako motywatory
-
Samomotywacja lidera
4. Delegowanie i kierowanie
-
Znaczenie delegowania w rozwoju zespołu
-
Model rozmowy delegującej
-
Trening delegowania, monitorowania i rozliczania
-
Modele egzekwowania zadań
5. Kontrola i egzekwowanie realizacji zadań
-
Kontrola a zaufanie – jak znaleźć równowagę?
-
Cykl Deminga jako narzędzie doskonalenia
-
Nauka na błędach i pozytywne podejście do pomyłek
6. Feedback i komunikacja zwrotna
-
Codzienna informacja zwrotna jako narzędzie pracy
-
Konstruktywna krytyka i pochwała na co dzień
7. Podsumowanie i wdrożenie
-
Opracowanie indywidualnego planu działania
-
Zadanie rozwojowe i opcjonalny follow-up
Nie jest wymagane.
język – polski
materiały – polski