Pobierz kartę szkolenia

Corel Draw - Grafika wektorowa

kod szkolenia: CD01 / PL AA 3d

Pakiety e-learning

poziom Średnio zaawansowany

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
1 650,00 PLN 2 029,50 PLN brutto

Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących opanować umiejętność obsługi profesjonalnego programu do tworzenia grafiki wektorowej, wizytówek, banerów reklamowych oraz przygotowania prezentacji i wydruku stworzonego projektu.

Możliwość tworzenia projektów wielostronicowych zawierających elementy grafiki wektorowej, grafiki rastrowej oraz tekstu.

Swobodne poruszanie się w środowisku Windows, znajomość Microsoft Word.

polski

  1. Wstęp do teorii grafiki wektorowej
  • definicja obrazu wektorowego i rastrowego
  • przeznaczenie, wady i zalety obu typów, podstawowe formaty
  • trasowanie (Corel Trace) i rasteryzacja.
  • interfejs programu
  • paski narzędzi i dokery
  • przemieszczanie się po projekcie
  • widok i powiększenie
  • strona i pulpit, ustawienia strony / stron.
  1. Obiekt
  • zaznaczanie i swobodne przekształcanie obiektów
  • atrybuty obiektu: kontur i wypełnienie, sposoby ich definicji. Obiekt otwarty i zamknięty
  • tworzenie obiektów narzędziami do rysowania
  • narzędzia przekształceń precyzyjnych
  • stos i zmiana kolejności
  • grupowanie obiektów
  • kształtowanie ("+" "- " "intersect")
  • kopiowanie, duplikacja, klon
  • bitmapa jako obiekt, import bitmap.
  1. Tekst
  • tekst akapitowy i ozdobny, zamiana typów
  • atrybuty obiektu tekst
  • tworzenie ramki akapitu z innych obiektów
  • przelewanie tekstu
  • czcionki, dobór i zarządzanie fontami. Substytucja fontów
  • import tekstu i błędy tablicy znaków z CD9/Win2K – Win XP.
  1. Styl
  • style wbudowane i własne
  • zapis stylu w szablonie.
  1. Narzędzia wspomagające rozmieszczenie i wyrównanie obiektów
  • linijka, prowadnice, siatka – ich definiowanie i wykorzystanie
  • narzędzie Wyrównanie i Rozkład.
  1. Krzywe Beziera
  • rysowanie krzywej i linii prostej
  • edycja obiektu jako zbioru krzywych
  • typy węzłów, dodawanie i modyfikacja krzywej
  • łączenie i rozłączanie krzywej i obiektu – ścieżka, podścieżka
  • przekształcanie zbioru węzłów
  • zamiana tekstu w krzywe.
  1. Warstwy
  • cel i metody pracy na warstwach
  • zarządzanie warstwami – Manager obiektów.
  1. Tryby i palety kolorów
  • barwa i kolor
  • tryb kolorów: RGB (ekran) i CMYK (druk)
  1. "Gamut warning" – ograniczenie przestrzeni i błędy wydruku. Sposoby zapobiegania
  • palety wbudowane i własne.
  1. Wydruk i eksport
  • przeznaczenie projektu
  1. Export do formatów rastrowych (rozdzielczość) i wektorowych (postscript) oraz do strony Web
  2. Pasery i paski kalibracyjne