Altkom Akademia umacnia pozycję lidera rynku szkoleń – Socjomania dołącza do Grupy

Altkom Akademia, największa polska firma szkoleniowa, stała się większościowym udziałowcem Socjomanii.
– Przewidujemy znaczący wzrost zapotrzebowania na szkolenia i doradztwo, szczególnie w obszarze cyfrowym. To połączenie sił to inwestycja w przyszłość – podkreśla Joanna Mihułka-Petru, prezeska Altkom Akademii.
Altkom Akademia jest największym graczem na polskim rynku szkoleń. Współpracuje z ponad 300 trenerami, w ofercie ma ponad 1000 kursów. Jest też partnerem Udemy Business, globalnej platformy szkoleń i rozwoju pracowników. Teraz do grupy Altkom dołącza Socjomania. To firma konsultingowo-szkoleniowa, która specjalizuje się w digital marketingu, innowacjach biznesowych i HR, z naciskiem na aspekty cyfrowe. Jest jedynym w Polsce partnerem Digital Marketing Institute, który ma uprawnienia do prowadzenia certyfikowanych kursów „Digital Marketing” oraz „Strategy & Leadership”.
– Łącząc nasze siły, tworzymy unikalną na polskim rynku ofertę, która kompleksowo odpowiada na potrzeby firm w zakresie szkoleń i transformacji cyfrowej – mówi Szymon Lisowski, CEO Socjomanii.

To odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. W raporcie „Reaching the last mile of convergence” eksperci Banku Światowego podkreślają, że podnoszenie kwalifikacji pracowników jest kluczowe dla zwiększenia produktywności i konkurencyjności gospodarki.
– Firmy, które są na ścieżce stałego rozwoju swoich pracowników z tej drogi już nie zawrócą, ponieważ na co dzień doświadczają efektów wzmacniania ich biznesów. Jestem przekonana, że rozszerzenie naszej oferty o produkty Socjomanii pozwoli nam bardziej efektywnie projektować ścieżki rozwojowe dla naszych klientów – mówi Joanna Mihułka-Petru.
Dzięki temu połączeniu, klienci grupy Altkom dostaną kompleksowe wsparcie: od szkoleń i certyfikacji, przez konsulting, aż po zaawansowane rozwiązania z obszaru UX, marketingu cyfrowego i projektowania produktów. Firmy zyskują dostęp do pełnego spektrum usług rozwojowych, od szkoleń technicznych po kompetencje biznesowe.
Altkom Akadamia zdecydowała się na wykupienie większościowych udziałów w Socjomanii, mimo że 2024 r. był trudny dla branży szkoleniowej. Dane wskazują, że wiele firm odnotowało gorsze wyniki niż w latach poprzednich, co związane jest m.in. z brakiem środków z KPO na szkolenia, szalejącą inflacją, rozwojem sztucznej inteligencji, zwolnieniami w branży IT.
– Nasza rozszerzona oferta i unikatowe kompetencje dają nam znaczącą przewagę konkurencyjną. W miarę jak firmy będą zwiększać inwestycje w rozwój pracowników, Altkom Akademia i Socjomania będą gotowe, aby w pełni zaspokoić te potrzeby – mówi Joanna Mihułka-Petru.