Chcesz awansować, więcej zarabiać i uczestniczyć w największych i najciekawszych projektach?
Udostępnij!
Certyfikaty MCSA (Microsoft Certified Solutions Associate) przyznawane są przez Microsoft, w ramach ścieżki umiejętności niezbędnych w karierze zawodowej w IT. Celem certyfikatów jest podniesienie kwalifikacji, polepszenie pozycji zawodowej i usystematyzowanie wiedzy.
Z perspektywy pracodawcy – certyfikowany specjalista to osoba, która posiada potwierdzone kompetencje i z góry określony zestaw umiejętności w zakresie danej technologii: Microsoft Server 2012, Windows 10, SQL Server 2012, Office 365. Natomiast przedsiębiorstwa z większą liczbą pracowników z certyfikatami łatwiej przyswajają nowe technologie i rozwiązania pojawiające się na rynku.
Certyfikat MCSA jest niezbędny przy aplikowaniu na wiele stanowisk i stanowi wstęp do kolejnych poziomów certyfikacji Microsoftu. Ścieżki MCSA zostały stworzone z myślą o osobach poszukujących pracy, rozpoczynających karierę w branży IT, albo chcących zwiększyć kwalifikacje w ramach przedsiębiorstwa.
Zalety certyfikatów MCSA:
- Doświadczenie z pakietem Office i certyfikaty MCSA są najczęściej pojawiającym się wymaganiem w ogłoszeniach, co więcej – certyfikaty są warunkiem koniecznym na niektóre stanowiska w branży IT
- Certyfikaty pozwalają aplikować na stanowiska z wyższym wynagrodzeniem
- Certyfikaty nie mają terminu ważności, są ważne tak długo jak firmy korzystają z danych technologii
- 9 na 10 kierowników w trakcie rekrutacji traktuje certyfikaty jako część kryteriów selekcji
- Certyfikaty MCSA są uznawane na całym świecie i pozwalają się wyróżnić na rynku pracy
- Zdobycie certyfikatu MCSA otwiera drogę na wyższy szczebel certyfikacji – tj. MCSE na poziomie specjalistycznym
- Certyfikowani specjaliści Microsoft (MCP) otrzymują dostęp do panelu korzyści i egzaminów, które pozwolą stale aktualizować wiedzę