W programie Project Server 2013 pojawił się nowy sposób zarządzania uprawnieniami użytkowników. Mechanizm ten jest dla naszej organizacji niewystarczający. Czy można zarządzać uprawnieniami jak w wersji 2010 i wcześniejszych wersjach?
W programie Project Server 2013 pojawił się nowy sposób zarządzania uprawnieniami użytkowników. Mechanizm ten jest dla naszej organizacji niewystarczający. Czy można zarządzać uprawnieniami jak w wersji 2010 i wcześniejszych wersjach?
Program Project Server 2013 domyślnie korzysta z mechanizmu zarządzania uprawnieniami za pomocą członkostwa w grupach programu SharePoint. Tryb programu SharePoint nie pozwala szczegółowo decydować o zakresie uprawnień każdego z użytkowników i grup, jak to miało miejsce w poprzednich wersjach produktu. Microsoft umożliwił jednak jego zmianę na tryb programu Project Server. Opcja ta jednak nie jest dostępna z poziomu ustawień witryny PWA i Centralnej Administracji.
Aby ją uaktywnić, należy uruchomić program SharePoint 2013 Management Shell w trybie Administratora i wydać polecenie:
Set-SPProjectPermissionMode
Po wyświetleniu zapytania o parametr ULR należy wprowadzić adres witryny PWA, jako tryb (Mode) podajemy Project Server.
Od tej pory w ustawieniach witryny PWA dostępna będzie nowa grupa poleceń (Security), która umożliwia zarządzanie uprawnieniami w znany z poprzednich wersji sposób: