Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 1
  • 67

1. W zasobach chcę umieścić inwestycje np. zakup maszyn, modernizacja maszyn, usprawnienia. Zaznaczam, że są to koszty obecnie szacunkowe.

Umieściłem je w Zakładce Resource Sheet jako typ Material (nie jestem pewien, czy to jest OK).

Koszt ich podałem w Std. Rate (też zastanawiam się nad tym, czy to dobrze).

2. Gdzie umieszczać koszty, które już poniesiemy rzeczywiście?

Na przykład, maszyna kosztuje 500 000 zł, a w rzeczywistości okazuje się, że koszt wyszedł 600 000 zł.

3. Jak wybieram materiał w tej zakładce, to mam jeszcze Cost/Use. Czy ten wiersz w powyższych przypadkach też powinno się uzupełniać?

Pozdrawiam.

Andrzej_Zieliński_J2F1
  • Zapytał
  • @ Andrzej_Zieliński_J2F1 | 27.10.2014
    • 3
    • 0
    • 1

Odpowiedź (1)

  • 0

Witam.

Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie użycie w tym przypadku zasobu typu Koszt (trzeci rodzaj zasobu na Arkuszu zasobów, dwa pozostałe to Praca i Materiał). Dla zasobu typu Koszt w Arkuszu Zasobów wypełniamy tylko jedną kolumnę obowiązkową Nazwa. Można także wypełnić Grupę - kolumna typu tekst. W celu lepszego odszukiwania zasobów (filtrowanie i grupowanie na podstawie tej kolumny). Zasób typu Koszt przypisujemy do zadań na Wykresie Gantta korzystają ze Wstążki i Karty Zasób, używając ikony Przydziel Zasoby. Zasób typu Koszt to jedyny zasób, gdzie sami bezpośrednio decydujemy o koszcie użycia zasobu w tym zadaniu - uzupełniamy kolumnę Koszt w okienku przydziału. Przydzielając ten zasób do innego zadania, możemy zadecydować o innym poniesionym koszcie - wpisać inny koszt. Koszty dla zasobów typu Praca i Materiał wynikają ze stawek i długości trwania zadań. Koszty, które wpisujemy są kosztami planowanymi.

Natomiast koszty rzeczywiste wpisujemy dopiero podczas drugiej fazy pracy nad projektem (pierwsza faza to planowanie projektu), czyli podczas śledzenia projektu. Aby przejść do drugiej fazy pracy nad projektem, trzeba zapisać Plan Bazowy projektu (utrwalają się dane planowane). Następnie można wpisywać w odpowiedni sposób dane rzeczywiste, pochodzące np. z raportu dotyczącego realizacji projektu na dany dzień. Powstają wtedy odchylenia, albo i nie, pomiędzy danymi rzeczywistymi i bazowymi. ;)

Pole cost/use to inaczej koszt użycia-wykorzystania. Kiedy przypisujemy np. Konsultanta do zadania pięciodniowego i ma on tylko na Arkuszu Zasobów uzupełnioną kolumnę kosztową Cost/Use 500 zł, dostanie on 500 zł za to zadanie niezależnie od długości jego trwania i każde następne 500 za kolejny przydział do innego zdania.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedział
  • @ | 04.02.2015
  • TRENER ALTKOM AKADEMII