Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 0

Zespół projektowy to nieprzypadkowa grupa ludzi, która ma wspólnie zrealizować założony cel. Na pewno tak samo, jak w przypadku zatrudnienia specjalistów, ważne są aspekty twarde, czyli wiedza oraz umiejętności. Pamiętajmy, że to, że ktoś coś wie, nie oznacza, że umie to wykorzystać. W mojej ocenie należy zwrócić uwagę na aspekty związane z ich przygotowaniem do realizacji poszczególnych zadań/funkcji w zespole.

Jednak jest jeszcze aspekt ludzki, o którym żaden Kierownik Projektu nie może zapomnieć. Każdy z nas lubi pracować w określony sposób, komunikować się w określony sposób. Oczywiście ludzie mają umiejętność adaptacji, jednak z różną skutecznością.:)

Więc to, na co mocno trzeba zwrócić uwagę, to na zespół jako całość i określić, czy te osoby są w stanie się skutecznie komunikować, skutecznie współpracować, czy mam wystarczająco ludzi, którzy chętnie siedzą i robią oraz tych, którzy wymyślają.

I trzeci aspekt to, obok wiedzy i umiejętności, postawa członków zespołu - ich nastawienie do celu, do innych czlonków zespołu, do pracy w tym projekcie. Istnieje bowiem ogromne zagrożenie w projekcie, jeżeli mamy ludzi z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, którzy potencjalnie powinni świetnie ze sobą współpracować, ale z jakichś powodów nie chcą realizować projektu. A więc ich postawa jest przez nas tą najmniej oczekiwaną.

 

  • Odpowiedział
  • @ | 22.09.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII