Na pierwsze pytanie nie ma odpowiedzi wprost, ponieważ nie ma to znaczenia. Etapy są czymś innym niż procesy. Zgodnie z podręcznikiem:
Etap zarządczy to część projektu, którą Kierownik Projektu zarządza w imieniu Komitetu Sterującego w danym czasie.
Kierownik Projektu musi przydzielić prace do wykonania i zapewnić, aby wyniki tych prac (produkty) były zgodne z odpowiednimi specyfikacjami oraz uzyskać odpowiednie zatwierdzenia tam, gdzie jest to właściwe. (...) Działania
związane ze sterowaniem każdym etapem są objęte procesem Sterowanie Etapem.
Pojęcie etapu związane jest więc z czasem (od decyzji do decyzji Komitetu Sterującego), a pojęcie procesu SE z działaniami podejmowanymi przez Kierownika Projektu.
Można powiedzieć, że proces Sterowania Etapem trwa nie dłużej niż etap.
W ramach etapów (z wyjątkiem ostatniego) Kierownik Projektu realizuje także proces Zarządzanie Końcem Etapu, w ramach którego podejmuje inne działania niż w procesie Sterowanie Etapem.
Jak wynika z powyższego, drugie pytanie jest bezzasadne, bo proces to działania, które mogą być realizowane wielokrotnie i w różnej kolejności. To cały czas jest po prostu proces Sterowania Etapem.