Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 4
  • 186

Odpowiedzi (3)

  • 1

To zależy, co chcesz uzyskać jako PM i/lub czego oczekuje od Ciebie Twój pracodawca czy też Zespół Projektowy.

Osobiście opisywałbym jak najbardziesz szczegółówo - "łopatologicznie", co pozwoli uniknąć ewentualnych nieporozumień i/lub niejasności.

Bartłomiej_Perz
  • Odpowiedział
  • @ Bartłomiej_Perz | 25.08.2014
    • 2
    • 1
    • 0
Komentarze
Uzupełniając swoją wcześniejszą odpowiedź - nie ma wymaganego minimum - sam je ustalasz.
Skomentował : @ Bartłomiej_Perz ,25.08.2014
  • 2
  • 1
  • 0
  • 5

De facto PM wcale nie musi znać aspektów specjalistycznych branży, w której prowadzi projekt. Zatem tworząc plany poszczególnych etapów, wystarczy, że rozpisze je na tyle szczegółowo, aby wiedzieć, kiedy, jakie produkty ma otrzymać i o co pytać Kierowników Zespołów. Dla przykładu: budując dom, możesz zaplanować fundament jako etap, natomiast kolejne czynności, związane z jego wykonaniem, niekoniecznie muszą Cię interesować. Zatem w Raporcie z Punktu Kontrolnego Kierownik Zespołu daje Ci info, że dziura wykopana, szalunki zrobione, zbrojenia na ukończeniu, zatem mamy 75% prac zrobionych. Z twojej perspektywy jako PM-a to może wystarczyć, jednakże jeżeli znasz się dobrze na rzeczy i chcesz mieć większą kontrolę nad etapami, wtedy możesz wchodzić bardzo szczegółowo w prace poszczególnych zespołów.

Pozdrawiam,

Szymon

Szymon_Gumiński
  • Odpowiedział
  • @ Szymon_Gumiński | 11.09.2014
    • 2
    • 1
    • 4
  • 3

Szanowny Panie Szymonie zgadzam się z Pana stanowiskiem. Chciałbym jednak podkreślić, że podczas dekompozycji prac istotny jest taki poziom szczegółowości, który daje realne poczucie kontroli oraz jasny obraz wszystkim tego co projekt ma dostarczyć, często w praktyce finalnie kończy się z różnym poziomem zagłębienia dla poszczególnych produktów/zadań.

  • Odpowiedział
  • @ | 31.08.2015
  • TRENER ALTKOM AKADEMII