Jak szczegółowo, głęboko PM powinien rozpisać projekt?
Pytanie być może trywialne i być może jest przyjęty jakiś konspekt minimalny.
Jak szczegółowo, głęboko PM powinien rozpisać projekt?
Pytanie być może trywialne i być może jest przyjęty jakiś konspekt minimalny.
To zależy, co chcesz uzyskać jako PM i/lub czego oczekuje od Ciebie Twój pracodawca czy też Zespół Projektowy.
Osobiście opisywałbym jak najbardziesz szczegółówo - "łopatologicznie", co pozwoli uniknąć ewentualnych nieporozumień i/lub niejasności.
De facto PM wcale nie musi znać aspektów specjalistycznych branży, w której prowadzi projekt. Zatem tworząc plany poszczególnych etapów, wystarczy, że rozpisze je na tyle szczegółowo, aby wiedzieć, kiedy, jakie produkty ma otrzymać i o co pytać Kierowników Zespołów. Dla przykładu: budując dom, możesz zaplanować fundament jako etap, natomiast kolejne czynności, związane z jego wykonaniem, niekoniecznie muszą Cię interesować. Zatem w Raporcie z Punktu Kontrolnego Kierownik Zespołu daje Ci info, że dziura wykopana, szalunki zrobione, zbrojenia na ukończeniu, zatem mamy 75% prac zrobionych. Z twojej perspektywy jako PM-a to może wystarczyć, jednakże jeżeli znasz się dobrze na rzeczy i chcesz mieć większą kontrolę nad etapami, wtedy możesz wchodzić bardzo szczegółowo w prace poszczególnych zespołów.
Pozdrawiam,
Szymon
Szanowny Panie Szymonie zgadzam się z Pana stanowiskiem. Chciałbym jednak podkreślić, że podczas dekompozycji prac istotny jest taki poziom szczegółowości, który daje realne poczucie kontroli oraz jasny obraz wszystkim tego co projekt ma dostarczyć, często w praktyce finalnie kończy się z różnym poziomem zagłębienia dla poszczególnych produktów/zadań.