Czy liczą się dla Was odbyte szkolenia i zdobyte przez osobę certyfikaty, czy osoba bez "papierków", ale z odpowiednią wiedzą? Na co najczęściej zwracacie uwagę zatrudniając osobę?
Czy liczą się dla Was odbyte szkolenia i zdobyte przez osobę certyfikaty, czy osoba bez "papierków", ale z odpowiednią wiedzą? Na co najczęściej zwracacie uwagę zatrudniając osobę?
Ja zwracam uwagę zwłaszcza na jeden aspekt: to czy kandydat potrafi zrobić CV po swojemu. Nie chodzi tutaj o wyróżnianie się na siłę, tylko pokazanie, że kandydat potrafi przedstawić siebie w CV jako spójną i sensowną całość, zamiast kopiowania kawałków innych dokumentów znalezionych w Internecie. Dla mnie fakt tego, że ktoś: 1. potrafi skutecznie zaplanować przedstawienie siebie w CV 2. wyłamuje się z utartych schematów (i nie korzysta ze wzorów zamieszczanych w sieci) 3. ma i realizuje swoje pomysły, jest sygnałem mogącym zwiastować takie cechy, jak: zaangażowanie, kreatywność, zdecydowanie i pewność siebie oraz nietuzinkowość.
Oczywiście nie jest to ani warunek konieczny, ani wystarczający.
To, co mnie zraża i w 99% przypadków powoduje automatyczne odrzucenie kandydatury, to brak podstawowej dbałości i okazania zaangażowania, przejawiające się w takich rzeczach, jak: niejednolite formatowanie tekstu, niedbałość językowa, nieprofesjonalne zdjęcie, "lanie wody" (głównie w listach motywacyjnych).
Do kwestii kursów, szkoleń, certyfikatów itp. podchodzę bardzo indywidualnie. U jednych długa lista ukończonych kursów będzie wyglądała, jak zaliczanie szkoleń bez celu i sensu, a u innych brak jakichkolwiek szkoleń nie jest żadną przeszkodą, by się spotkać i porozmawiać na temat współpracy.