Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 0

W pytaniu kryje się błąd metodologiczny: dział kontrolingu to jednostka organizacyjna, Nadzór Projektu to rola projektowa (rozumiana jako zestaw obowiązków wobec projektu), którą w konkretnym projekcie ktoś pełni. To oznacza, że nie można ich utożsamiać.

Przypomnijmy, że rola ta w projekcie jest pełniona w imieniu poszczególnych członków Komitetu Sterującego i służy wprowadzeniu na poziom operacyjny wiedzy, punktu widzenia poszczególnych głównych interesariuszy projektu oraz monitorowania jego przebiegu (niezależnego od Kierownika Projektu z punktu widzenia tych interesariuszy. Ci główni interesariusze, to biznes, użytkownik, i dostawca. Będzie więc Nadzór Projektu ze strony biznesu, użytkownika i dostawcy, pełniony w imieniu i na rzecz Przewodniczącego Komitetu Sterującego, Głównego Użytkownika i Głównego Dostawcy. Kto może pełnić te role? Często członkowie komitetu sterującego, jeśli mają czas i odpowiednią wiedzę specjalistyczną, sami we własnym imieniu pełnią tę rolę. W większych, bardziej złożonych  projektach role te może pełnić więcej osób. Można sobie wyobrazić, że ze strony Przewodniczącego rolę nadzoru może pełnić ktoś z działu kontrolingu, dbając o to, żeby zespół zarządzania projektem działał zgodnie z wymaganymi przez organizację standardami, konsultując w tym zakresie Kierownika Projektu i monitorując ich stosowanie.

  • Odpowiedział
  • @ | 24.01.2017
  • TRENER ALTKOM AKADEMII