Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 2
  • 30

Od dłuższego czasu borykam się z projektem, w którym część funkcjonalności nie została zrealizowana z powodu kiepskiego odzewu klienta (wolna reakcja na zapytania dotyczące dostępów do systemów i prace dostosowawcze, które muszą być przeprowadzone po jego stronie). W rezultacie główny cel projektu został zrealizowany, ale sporo pobocznych już nie. Czy ktoś z obecnych mógłby mi doradzić jak mam przerzucić je do fazy operacyjnej nie urażając klienta faktem, że zamykam mu projekt? Zależy mi na dobrych relacjach z nim, ale ciągnięcie tego w nieskończoność jest męczące.

Adrianna_Jarus-Grajczak
  • Zapytał
  • @ Adrianna_Jarus-Grajczak | 01.12.2016
    • 3
    • 0
    • 3
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedzi (3)

  • 2

Może próbować uzmysłowić Klientowi, że ta funkcjonalność i problemy bez odpowiedzi z pewnością będą łatwiejsze do odpowiedzi gdy Klient pozna już nieco system gdyż zdajemy sobie sprawę, że obecnie mogą być nieco wirtualne i abstrakcyjne (nienamacalne dla Klienta)?

Przemysław_Neumann
  • Odpowiedział
  • @ Przemysław_Neumann | 05.12.2016
    • 1
    • 0
    • 0
  • 4

Z założenia projekt jest wykonywany dla jakiegoś użytkownika (klient wewnętrzny lub zewnętrzny), z mojego doświadczenia wynika, iż należałoby teraz określić z klientem warunki akceptacji w realizacji projektu (realizacja vs wymagania). Jest to prostsze w powiązaniu z klientem wewnętrznym, gdyż możemy mu zaproponować na przyszłość otwarcie projektu uzupełniającego funkcjonalność, wtedy, gdy już z systemem się oswoi i znajdzie dodatkowe potrzeby.

W przypadku klienta zewnętrznego działam podobnie, należy zidentyfikować różnice pomiędzy założeniami na początku projektu z osiągniętym efektem, z różnicą taką - w przypadku niezrealizowanych celów istotnych, proponuję obniżkę ceny usługi. W przypadku celów nieistotnych proponuję zamknięcie z odchyleniem. Wszystko opisane harmonogramem i ustaleniami.

Logicznie argumentując swoje podejście i prezentując klientowi alternatywę nie obrazisz go, a jedynie pokażesz profesjonalne swoje podejście do sprawy.

Robert_Wójcik_v5ee
  • Odpowiedział
  • @ Robert_Wójcik_v5ee | 19.12.2016
    • 1
    • 0
    • 0
  • 0

Dobrą praktyką (niestety na przyszłość) jest definiowanie wykluczeń z Projektu - dość szczegółowo opisanych.

Marek_J
  • Odpowiedział
  • @ Marek_J | 02.01.2017
    • 1
    • 0
    • 0