Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 2
  • 36

Nie jest dla mnie do końca jasna różnica pomiędzy rejestrem zagadnień a raportem o zagadnieniu.

Czy powstanie raportu o zagadnieniu związane jest z eskalacją problemu już zapisanego w rejestrze zagadnień?

Marcin_Dymarski_cxgh
  • Zapytał
  • @ Marcin_Dymarski_cxgh | 29.11.2016
    • 1
    • 0
    • 0

Odpowiedź (1)

  • 2

Nie całkiem tak.

Rejestr Zagadnień służy rejestrowania i utrzymywaniu pod kontrolą statusu wszystkich formalnie zgłoszonych zagadnień. Aktualizujemy go w miarę wykonywania kolejnych kroków w procedurze obsługi zagadnień. Dzięki temu mamy aktualne źródło informacji o statusie WSZYSTKICH zgłoszonych i obsługiwanych formalnych zagadnień.

Raport o Zagadnieniu tworzony jest dla każdego zagadnienia wymagającego formalnej obsługi. Raport dotyczy POJEDYNCZEGOO zagadnienia i zawiera jego opis, ocenę wpływu na cele projektu i rekomendowaną reakcję. Służy zapianiu tego, co wiadomo o zagadnieniu, oraz aktualizowaniu jego statusu.

Gdy zagadnienie nie może być obsłużone decyzyjnie przez Kierownika Projektu, musi być przekazane na szczebel Komitetu Sterującego lub Obsługi Zmian. Może do tego być wykorzystany Raport o Zagadnieniu towarzyszący prośbie o wytyczne, lub Raport Nadzwyczajny (jeśli opcja wybrana w celu rozwiązania zagadnienia skutkowałaby sytuacją nadzwyczajną (przekroczeniem tolerancji etapu lub projektu).

Podsumowując:

- Każde nowe formalne zagadnienie zostanie opisane w Raporcie o Zagadnieniu i zarejestrowane w Rejestrze. 

- Każdy krok w obsłudze zagadnienia wymaga aktualizacji Rejestru i Raportu.

- Decyzja Kierownika Projektu (jeśli ma do niej prawo) zostanie zapisana w Raporcie i Rejestrze.

- Jeśli Kierownik nie ma uprawnień decyzyjnych (w przypadku wniosku o zmianę lub odstępstwa) lub nie może podjąć decyzji z innego powodu, np. braku wiedzy (w przypadku problemu/obawy) przekazuje zagadnienie w formie Raportu o Zagadnieniu towarzyszącego prośbie o wytyczne.

- Jeśli rekomendowane rozwiązanie zagadnienia związane jest z przekroczeniem tolerancji etapu lub projektu - zgłasza sytuację nadzwyczajną w formie Raportu Nadzwyczajnego i to w nim Kierownik Projektu przekazuje informacje o zagadnieniu.

  • Odpowiedział
  • @ | 01.12.2016
  • TRENER ALTKOM AKADEMII