Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 5
  • 87

Odpowiedzi (3)

  • 5

Ryszard.

Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i jednoznaczna.

Wszystko zależy od tego kim jest przełożony, a kim jego pracownicy.

Np.

  • Dyrektor -> Kierownicy podlegli - relacje oparte na zaufaniu jak i umiejętności "nie zawracania głowy" Dyrektorowi przez Kierowników podległych.
  • Kierownicy -> Zespoły Administratorów IT - relacje partnerskie, duża podległość pracowników, szef - Bóg.
  • Kierownicy -> Pracownicy Managerowie (np PMowie) - relacje partnerskie, budowanie autorytetu Przełożonego przez jego ekspercką wiedzę jak i umiejętności przywódcze, traktowanie się wzajemnie 'na równi'.

Tak według mnie powinno to wyglądać.

 

Pozdrawiam.

Damian.

Damian_Szulakowski
  • Odpowiedział
  • @ Damian_Szulakowski | 04.05.2016
    • 1
    • 3
    • 5
Komentarze
Kierownicy -> Zespoły Administratorów IT - relacje partnerskie, duża podległość pracowników, szef - Bóg.

Dlaczego?
Jako administrator - wydaje mi się że zdrowszą relacją jest relacja opara o zaufanie. Szef jaki by nie był - nie będzie nigdy nieomylny i wszechwiedzący - choćby z racji tego że to nie jest jego rola. To do mnie jako do pracownika należy podjęcie właściwych decyzji w ramach moich kompetencji i przedstawienie mu opcji w miejscu gdzie moje kompetencje się kończą.
Skomentował : @ Andrzej_Dopierała ,03.06.2016
  • 83
  • 65
  • 169
  • 3

Znam relację tylko z jednego zakresu - administrator it i jego szef - z punktu widzenia administratora.

Moim zdaniem najzdrowszą relacją w tej sytuacji jest sytuacja gdzie szef mi ufa. Czyli wie, że gdy jest problem/decyzja wymagająca jego interwencji - będzie o tym wiedział jako pierwszy. Natomiast nie będę mu zawracał głowy w sytuacji gdy nie jest to potrzebne.

Niedopuszczalne dla mnie jest zamiatanie spraw pod dywan - w szczególności moich błędów które miały na cokolwiek wpływ.

Wydaje mi się, że kluczem jest przejrzystość działań - sytuacja gdzie szef zawsze jest w stanie znaleźć informacje co zrobiłem, jak zrobiłem i dlaczego zrobiłem. 

Andrzej_Dopierała
  • Odpowiedział
  • @ Andrzej_Dopierała | 03.06.2016
    • lider
    • laureat
    • ekspert
    • 83
    • 65
    • 169
  • 2

Też jestem zdania, że jeżeli szef mi ufa, to wie, że sam podejmę decyzję o rozwiązaniu problemu i nie muszę go informować go o każdej sprawie, chyba, że ma to wpływ na biznes, np brak dostępności do jakiegoś systemu itp.

Nie cierpię współpracy z Dyrektorem, który prawie zawsze mówi, że tego typu decyzje podejmuje Prezes i odsyła z kwitkiem, dobrze wiedząc, że leży to w obszarze jego kompetencji.

Od przełożonego oczekuję odpowiedzialności, podejmowania decyzji i w miarę możliwości niezmieniania zdania, aby to co ustalone mogło zostać zrealizowane.

Rafał_Kisicki_4RDE
  • Odpowiedział
  • @ Rafał_Kisicki_4RDE | 05.06.2016
    • 3
    • 2
    • 6