Które pozycje są obowiązkowe dla PM-a, który chce ulepszyć swoją komunikację, sposób motywowania i pracy w swoim zespole?
Które pozycje są obowiązkowe dla PM-a, który chce ulepszyć swoją komunikację, sposób motywowania i pracy w swoim zespole?
Parę inspiracji:
1. http://www.empik.com/tworzenie-zespolow-i-motywacja-wedlug-johna-adaira-adair-john,prod11460569,ksiazka-p - podejście Adaira, ciekaw, warte przemyślenia.
2. http://www.profinfo.pl/p,motywacja-i-osobowosc,181070.html - Maslow, motywacyjna klasyka, ale wbrew pozorom mało znana, Maslowowi chodziło nie tylko o piramidę potrzeb.
3. http://www.amazon.co.uk/Predictably-Irrational-Hidden-Forces-Decisions/dp/0007256531/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1395210513&sr=1-1& keywords=dan+ariely - bardzo dobra książka o motywacji i podejmowaniu decyzji, dobrze napisana, pomaga złapać trochę inną perspektywę na to, jak zachowują się ludzie wokół nas, inspirująca.
4. http://www.amazon.co.uk/Upside-Irrationality-Unexpected-Benefits-Defying/dp/0007354789/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1395210623&sr=1-1&keywords=upside+of+irrationality - do kompletu jeszcze jedna książka Ariely'ego.
5. http://www.amazon.co.uk/ReWork-Change-Way-Work-Forever/dp/0091929784/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1395210669&sr=1-1&keywords=rework - o tym jak pracować, również z innymi, dla mnie jedna z najważniejszych książek, jakie czytałem.
I jeszcze coś o podejściu partycypacyjnym:
http://www.profinfo.pl/hr-kadry/p,partycypacja-pracownikow-w-zarzadzaniu-firma-nowy-sposob-wynagradzania-i-motywowania,12949.html#40122950
Zapraszam do dzielenia się interesującymi, wnoszącymi i rozwijającymi nas lekturami i innymi inspiracjami.
Ja mogę podzielić się tymi tytułami, które wpłynęły na moje patrzenie na zespół, współpracę, zarządzanie:
1)
"Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami " (A Guide to the Project Management Body of Knowledge - PMBOK® Guide)) Third Edition, PMI
Polskie wydanie PMBOK Guide Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami jest podstawowym źródłem informacji i rzeczywistym wyznacznikiem światowych standardów w dziedzinie zarządzania projektami. Jest to jeden z najbardziej wszechstronnych podręczników prezentujących powszechnie akceptowaną wiedzę i rozwiązania potrzebne do skutecznej realizacji projektów.
2)
Książką, polecana przez IPMA, znajdująca się w kanonie książek rozwojowych, dotyczącą i spojrzenia na swoje intra i interpersonalne kompetencje, w tym na sposób komunikacji z drugim, oraz książka ucząca współpracy i podejścia "wygrana-wygrana" to "7 nawyków skutecznego działania" Stephen'a R. Covey'a.
3)
Polecam książki Macieja Bennewicza - dla własnego rozwoju oraz rozwoju swojego podejścia coachingowego do współpracowników.
4)
"Proces grupowy", dr Agnieszka Kozak
książka pokazująca procesy zachodzące w grupie, jak z sumy indywidualności stworzyć homogeniczny organizm. Nie jest to książka bezpośrednio skierowana do PM-ów, ale pokazuje, jak dojść do "my", wychodząc od "ja".
5)
Polecam książki napisane przez Miłosza Brzezińskiego, w których podaje szereg praktycznych narzędzi dotyczących zarządzania i współpracy np. "Głaskologia" - jak pozytywnie wpływać na innych i zwiększać przy tym swoją satysfakcję. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji.
6)
Ponieważ warto by PM-a charakteryzowały też przynajmniej w pewnym zakresie umiejętności liderskie, dosyć ciekawą pozycją może dla niektórych osób, myślących o swoim rozwoju w zakresie współpracy z ludźmi, okazać się książka "Umysł lidera", Iwony Majewskiej-Opiełki.
7)
A na zakończenie, jako pewne wyzwanie, postawienie sobie kilku pytań dotyczących zarządzania, stawiania granic, ponoszenia konsekwencji swoich decyzji i wyborów, polecam film Jamesa Camerona "SANCTUM". Według mnie to opowieść (w dodatku opisująca prawdziwe wydarzenia) o braniu i ponoszeniu odpowiedzialności za siebie i zespół, dojrzewaniu i paru innych obszarach - a jakich, zobaczcie sami....i potem podzielcie się uwagami.