Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 3
  • 93
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 0

Można.

Pierwszym sposobem, jaki przychodzi mi na myśl, jest napisanie makra.

Ale prostszym, i chyba szybszym, jest skorzystanie z korespondencji seryjnej.

1. W osobnym pliku (np. XLS) należy przygotować listę numerów od 1 do n, gdzie n=maksymalna liczba kopii. Lista powinna mieć format kolumny z nagłówkiem. Załączam przykład, nazwa kolumny to "nr_kopii".

2. Następnie w dokumencie tekstowym przy pomocy narzędzia "Korespondencja seryjna" wstawić pole z arkusza (nagłówek kolumny).

"Korespondencja" -> "Wybierz adresatów" -> "Użyj istniejącej listy" -> otwieramy plik z numeracją -> wybieramy tabelę z właściwego arkusza, w naszym przykładzie to domyślna tabela w Arkuszu 1, sprawdzając, czy jest zaznaczona opcja "Pierwszy wiersz zawiera nagłówki kolumn".

Umieszczamy kursor w miejscu, w którym chcemy wstawić numer drukowanej kopii.

Wybieramy z menu "Korespondencja" opcję "Wstaw pola korespondencji seryjnej" -> wybieramy nazwę naszego pola, w przykładzie jest to "nr_kopii".

3. Wybieramy ze wstążki "Zakończ i scal" -> "Drukuj dokumenty" i albo drukujemy domyślnie tyle kopii, ile mamy numerów na liście, albo wybieramy drukowanie numerów np. od 3 do 10.

 

Dodatkowo można rozbudować listę numerów o kolejne kolumny, np. dział/osoba. Np. nr 1 to prezes, nr 2 to jego sekretarka, nr 3 to dyrektor administracyjny itd. Wówczas w drukowanym dokumencie obok lub zamiast numeru kopii możemy wstawić np. nazwisko osoby lub stanowisko, dla którego przeznaczona jest dana kopia.

 

 

Załączniki

  • xlsx

    numeracja wydruków.xlsx ( 8K )
jan_putz
  • Odpowiedział
  • @ jan_putz | 09.12.2015
    • 0
    • 0
    • 0