Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 0
  • 229

Przed wprowadzeniem SCRUM do firmy, w której pracuję, ogranicza mnie fakt, że zespoły nie będą miały wewnętrznej motywacji do kończenia zadań - takie mam doświadczenia.

1. Który ze sposobów motywacji zespołów sprawdza się w praktyce?

2. Rozumiem, że motywacja finansowa (premiowanie) jest motywująca, ale bardziej myślałem o punktowaniu za wykonane poprawnie zadania i rozliczaniu punktów kwartalnie. Czy taka technika jest spotykana w SCRUM-ie, czy też w innym sposobie zarządzania i czy się sprawdza? Czy kwartał to nie jest za długi okres?

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.

Arkadiusz_Prościak
  • Zapytał
  • @ Arkadiusz_Prościak | 07.08.2014
    • 3
    • 1
    • 0
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedzi (2)

  • 0

Żeby wystąpił efekt samoorganizacji i motywacji zespołu scrumowego , musi powstać napięcie na linii biznes(reprezentowany przez Product Ownera)-Zespół Scrumowy. Powodem tworzenia Zespołu  Scrumowego jest wytworzenie produktu niezbędnego biznesowi. To odpowiedzialność przed Product Ownerem jest głównym motorem zespołu.

Motywatory finansowe, wyróżnienia, awanse poziome  mogą stanowić czynnik doskonale uzupełniający. Należy jednak pamiętać, że motywacja powinna być skierowana do zespołu jako całości, z absolutnym wykluczeniem jej indywidualizowania.

Co do interwałów "rozliczania" premii - wyłącznie Sprinty i Release jako naturalne elementy cyklu scrumowego.

  • Odpowiedział
  • @ | 03.09.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0
  • Odpowiedział
  • @ | 08.02.2017
  • TRENER ALTKOM AKADEMII