Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 0

W metodyce PRINCE2 budżety te są rozłączne ze względu na charakter ich przeznaczenia i sposób wykorzystania. Dla przypomnienia:

Budżet ryzyka - na finansowanie działań wpływających na prawdopodobieństwo/wpływ zdarzeń przewidzianych, ale niepewnych - które jeszcze się nie wydarzyły lub wydarzyły, ale nie mieliśmy co tego pewności. Gdy przewidywane zdarzenia nie wydarzą się - budżet nie jest zużywany.

Budżet zmian - na finansowanie wniosków o wprowadzenie zmian (nieprzewidzianych) w stosunku do przyjętego zakresu/budżetu/harmonogramu itd.

Z tej perspektywy można raczej mówić o "przesunięciach" pomiędzy budżetami niż o ich połączeniu, np. po połowie realizacji projektu pewne ryzyka nie wystąpiły, co w szczególnym przypadku może nas upoważnić do świadomego zmniejszenia budżetu ryzyka  i przesunięcia tych środków na potrzeby ewentualnych zmian.

  • Odpowiedział
  • @ | 16.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII