Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 9
  • 401

Odpowiedź (1)

  • 6

Zalecaną deinstalacją Exchange 2010 przez Microsoft jest odinstalowanie przez Control Panel\Add/Remove Programs albo wykorzystanie w tym celu setup.exe Exchange'a.

Może się jednak zdarzyć, że takie usuwanie albo się nie powiedzie, albo nie usunie wszystkich informacji. W takim przypadku pozostaje czyszczenie ręczne Active Directory:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/exchange/en-US/7ad33f2c-b34c-44d0-93bb-b71b2019f932/uninstallremove-exchange-2010-from-ad


Mam jednak pewne wątpliwości w tym przypadku, czy na pewno trzeba usuwać informacje o Exchange'u. W pytaniu jest mowa o instalacji Exchange w celach testowych - a została ona wykonana w środowisku produkcyjnym. Pojawiła się teraz nowa dedykowana maszyna, na której będzie on instalowany ponownie?

Jeśli tak, to ja bym to zadanie wykonała w najprostszy możliwy sposób, czyli: na dedykowanej maszynie należy zainstalować Exchange 2010 jako drugi serwer pocztowy w organizacji, przenieść skrzynki użytkowników lub zreplikować bazę (DAG), zrobić replikę folderów publicznych (jeśli są), ustawić konektory itp., i odinstalować pierwszy serwer.

Można również przy instalacji drugiego serwera wykorzystać setup.exe /m:recoverserver i wykonać instalację na istniejącą konfigurację:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd876880(v=exchg.150).aspx 

  • Odpowiedział
  • @ | 09.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII