Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 2
  • 122

Odpowiedzi (2)

  • 0

Najlepiej przyznać takiej osobie rację i kontynuować dalej własną wypowiedź. Można również  powiedzieć coś neutralnego typu "okey" i oczywiście wcześniej minimalnie nawiązać rozmowę. 

Bartosz_Buczyński
  • Odpowiedział
  • @ Bartosz_Buczyński | 05.07.2014
    • 10
    • 0
    • 4
  • 4

Zawsze skuteczniej się reaguje, gdy przed spotkaniem/zebraniem/szkoleniem ustali się zasady, m.in. dotyczące zadawania pytań i dyskusji w ogóle.

 

Lepiej później powołać się na zasady (np. "umawialiśmy się, że pytania będą zadawane pod koniec, aby nie zakłócały przebiegu spotkania"), niż spontanicznie je ustalać w trakcie spotkania. Taka reakcja ma wówczas większą moc oddziaływania.

 

A co, jeśli zasady nie zostały ustalone?

Polecam 4-stopniowy model asertywności:

 

1. Uprzejme zwrócenie uwagi (np. "poproszę o zadanie tego pytania, kiedy skończę omawiać bieżący wątek").

2. Stanowcze zwrócenie uwagi, wyrażone także tonem głosu (np. "prosiłem o zadawanie pytań po omówieniu tego tematu").

3. Zapowiedź konsekwencji (np. "pańskie przerywanie mi przeszkadza; jeśli pan w dalszym ciagu będzie mi dalej przerywał, to z kolei ja będę zmuszony przerwać szkolenie.

4. Realizacja konsekwencji.

 

Ważne! Każdy krok wykonuje się tylko 1 raz i przechodzi się do kolejnego. Bo np. powtarzanie uprzejmej prośby (czyli 1. kroku) będzie odebrane jako brak stanowczości i konsekwencji w działaniu, co nie odniesie żadnego skutku.

  • Odpowiedział
  • @ | 10.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII