Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 3
  • 196

Czy zatrudniając do Obsługi Klienta patrzycie na płeć osoby? Jedni wolą facetów, bo podobno lepiej się znają. Jednak ze strony Sponsora lepiej, aby była to kobieta, gdyż obsługując np. mężczyzn nie będzie ona aż tak bardzo atakowana, jakby to miało miejsce, gdyby to mężczyzna był na jej miejscu. 

m_szyperski
  • Zapytał
  • @ m_szyperski | 25.03.2014
    • lider
    • laureat
    • 22
    • 8
    • 81

Odpowiedzi (3)

  • 17

Szanowny Panie.

Ustawa "Kodeks Pracy" Dz.U. z 1974 r. Nr 24, poz. 141 - http://kodeks-pracy-rp.org/I-przepisy-ogolne/rowne-traktowanie-w-zatrudnieniu

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z treścią artykułu 18 &1 punkt 1 powyżej wskazanej ustawy.

Nie  sądzę przy tym, aby treść §2 punkt 1 "..przyczyna lub przyczyny wymienione w tym przepisie są rzeczywistym i decydującym wymaganiem zawodowym stawianym pracownikowi" odnosiła się do sytuacji pracy w obszarze "obsługi klienta".

Moim zdaniem czynniki, które Pan podał, absolutnie nie powinny mieć wpływu na decyzję o zatrudnieniu w obszarze "obsługa klienta".

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł Dąbrowski

  • Odpowiedział
  • @ | 26.03.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 15

Ojojoj, temat delikatny!

 

Jedno to prawo, drugie to biznes, trzecie to połączenie jednego i drugiego.

 

Krótki przykład: salon masażu - super specjaliści - czy płeć jest ważna? Zależy! Od czego? Nie od czego - od kogo! Od klienta.

Są klienci salonów masażu, którzy są nieśmiali i czują się niekomfortowo, gdy masuje ich osoba płci przeciwnej. Wniosek? Powinniśmy dawać wybór.

 

Czy w każdej pracy powinno się zwracać na to uwagę? Oczywiście, że nie. Bo np. to, kto będzie w firmie zajmował się rozliczaniem faktur (poziom poza klientowy) nie ma znaczenia pod kątem kobieta/mężczyzna. Jednak w linii: "z klientem" może mieć to znaczenie.

 

W "świecie" idealnym może i powinno być pełne zatarcie płci pod kątem pracy.

Natomiast rodzic zatrudniający opiekunkę/opiekuna do dziecka - hm.. dużo znacie opiekunów do dziecka? To daje do myślenia.

Idąc na szkolenie z samoobrony, czy często jest tam instruktor kobieta?

Z czego to wynika? Z klienta :)

 

Prowadząc firmę nie można pozwolić sobie na brak równouprawnienia, z drugiej strony należy dbać o biznes tak dobierając pracowników, by klienci byli jak najbardziej zadowoleni. Klienci zacofani i stereotypowi również!

Dlaczego? Bo na tym polega biznes - na zadowoleniu klienta, a nie na jego edukacji czy też "umoralnianiu" i uczeniu, iż płeć nie ma znaczenia.

 

Dzisiaj na tym robi się konkretne biznesy: "szkoła nauki jazdy tylko dla kobiet - przez kobiety". Kluby fitness "lady" - żadnego Pana tam nie zobaczymy - ani z klientów, ani z obsługi. Dlaczego? Dlatego, że jest na taki podział klient, np. kobiety "wstydzę się ćwiczyć przy facecie".

 

Skoro takie biznesy są, skoro są klienci, to czy płeć ma znaczenie? Tak ma ogromne znaczenie, a rolą przedsiębiorcy jest odpowiednia umiejętność balansowania zatrudnieniem.

 

Jeśli duże markety analizują, jaka muzyka powinna być w tle, albo jak powinny być ułożone produkty na półkach, to to czy w obsłudze klienta będzie mężczyzna czy kobieta również ma znaczenie (pod kątem biznesu) i nie bójmy się o tym mówić.

  • Odpowiedział
  • @ | 01.04.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 7
  • Odpowiedział
  • @ | 01.04.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII