Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 6
  • 9

Projekt określony przez klienta/sponsora ma spełniać jego potrzeby, a tym samym dostarczyć produkty w odpowiedniej jakości. Zaspokojenie potrzeb, zdefiniowane bez konkretnych miar, może spowodować, że odbiór produktu zależeć będzie od nastroju czy relacji w zespole. Skoro jakość ma być stałym elementem, ocenianym w zasadzie zero-jedynkowej (spełniona/niespełniona), to jak określić miarę takiej jakości. Gdzie powinno to być zapisane, aby stanowiło podstawę do rozliczeń, mając oczywiście świadomość zmian, które się wydarzą.

Łukasz_Szacherski
  • Zapytał
  • @ Łukasz_Szacherski | 29.05.2017
    • lider
    • laureat
    • 21
    • 4
    • 32
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 0

AgilePM identyfikuje trzy aspekty jakości:

  1. Zakres dostarczonych cech (zakresu),
  2. Jakość techniczna,
  3. Utrzymywalność (maintainability).

Oczekiwania a potem konkretne kryteria jakościowe powinny być określone w każdym z tych aspektów.

Ad. 1.

Tutaj technika MoSCoW ma określić tolerancję dla dostarczanego zakresu funkcji i Minimalny Użyteczny Podzbiór.

Ad. 2.

Każda funkcjonalność/cecha powinna mieć ustalone kryteria akceptacji w dwóch fazach: początkowo na średnim poziomie ogólności w fazie planowania a potem precyzyjne kryteria na początku każdego Timeboxa. Inaczej mówiąc każda User Story powinna być uzupełniona o kryteria akceptacji.

Ad. 3.

Oczekiwany poziom utrzymywalności powinien być określony w fazach planowania. AgilePM podaje 3 strategie podejścia do utrzymywalności.

 

  • Odpowiedział
  • @ | 30.06.2017
  • TRENER ALTKOM AKADEMII