Jak zastosowano reinżyniering w IBM Credit Corporation?
Jakie efekty przyniósł organizacji i klientom?
Jak zastosowano reinżyniering w IBM Credit Corporation?
Jakie efekty przyniósł organizacji i klientom?
Dzień Dobry.
Niestety nie mogłem empirycznie doświadczyć sposobu przeprojektowania procesów z zastosowaniem reinżynieringu w IBM Credit Corporation.
Mogę jedynie przytoczyć opinie znajdujące odbicie w literaturze przedmiotu.
Proces przed zmianami był realizowany w przedziale 6 do 14 dni, podczas gdy konkurenci IBM rozpatrywali wnioski w 4 dni. Ponadto korporacja nie była w stanie udzielić klientom informacji na temat statusu procesowanego wniosku kredytowego.
W ramach analizy przebiegu procesu ustalono, że rzeczywisty czas trwania procesu wynosił 90 minut (tzw. touch time) pomiędzy działami wniosek był przemieszczany średnio 7 dni.
Proces poprawiono poprzez: wprowadzenie stanowiska kontrolnego - wniosek wracał po każdej operacji do kontrolera; pracownik udzielający informacji o statusie przesłanych kontraktów
zmianę większości specjalistów na pracowników ogólnych (nazywano ich generalistami), wprowadzenie drugiej linii wsparcia w postaci ekspertów od spraw o zwiększonym stopniu trudności, wprowadzenie nowego systemu komputerowego zawierającego wskazówki dla generalistów (pracowników "pierwszej linii").
Efekty, jak czytamy, były imponujące: skrócenie czasu procesowania wniosku o 90% do 4 godzin, zwiększono stukrotnie ilość jednocześnie rozpatrywanych wniosków przy niewielkim spadku zatrudnienia.
Tyle literatura.