Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 6
  • 16

Odpowiedź (1)

  • 0

Dzień Dobry.

Trudno jest mi odnosić się do rozwoju nauki o zarządzaniu procesami gdyż jestem praktykiem.

Fakty są takie, że normy ISO oparte są na podejściu procesowym.

Struktura normy ISO 9001:2000 koncentruje się w szczególności na czterech głównych procesach funkcjonowania przedsiębiorstwa:

 

  • zaangażowaniu kierownictwa,
  • zarządzaniu zasobami,
  • realizacji wyrobu,
  • analizie i doskonaleniu.

 

Zachodzące zależności i współdziałanie w obrębie tych kluczowych obszarów wzbogacone o kontakty z klientem tworzą model ciągłego doskonalenia, którego podstawą jest proces.

Tym niemniej w praktyce, rzadko które przedsiębiorstwo korzysta z palety możliwości jakie daje spełnienie wytycznych norm ISO w zakresie zarządzania procesami, koncentrując się jedynie na pozytywnym przejściu certyfikacji.

A przecież ISO może być fantastycznym początkiem procesowego doskonalenia organizacji.

  • Odpowiedział
  • @ | 14.03.2017
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII