Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 5
  • 36
Komentarze (1)
Proces w organizacji i zarządzaniu najczęściej definiowany jest jako zbiór czynności, wzajemnie ze sobą powiązanych, których realizacja jest niezbędna dla uzyskania określonego rezultatu (najczęściej polegającego na zaspokojeniu potrzeb klienta wewnętrznego lub zewnętrznego).
Krótko mówiąc na wejściu do procesu wchodzą niezbędne zasoby, potem są one przetwarzane w procesie i wychodzą z niego jakieś produkty/półprodukty lub usługi.
Skomentował : @ Marek_Prasol_10K1 ,28.03.2019
  • 2
  • 0
  • 0

Odpowiedź (1)

  • 0

Dzień Dobry.

Literatura przedmiotu nie dopracowała się jedynej i słusznej definicji procesu.

Proces biznesowy był definiowany m.in. jako:

  • logiczna organizacja ludzi, materiałów, energii, wyposażenia i procedur w działalności zawodowej przeznaczony do uzyskania określonego efektu końcowego,
  • zdefiniowany jako łańcuch działań, których ostatecznym celem jest produkcja konkretnej wartości wyjściowej dla konkretnego klienta lub rynku,
  • zbiór powiązanych działań, który pobiera coś na wejściu i przekształca to na wartość wyjściową. Należy dodać wartość do wejścia i stworzyć wartość wyjściową, które jest bardziej przydatna i efektywna dla odbiorcy,
  • zbiór czynności biznesowych, które stanowią niezbędne kroki w celu osiągnięcia celu biznesowego. Obejmuje on przepływ i użycie informacji oraz zasobów (OMG),
  • zbiór działań wzajemnie powiązanych lub wzajemnie oddziałujących, które przekształcają wejścia w wyjścia (norma ISO).
  • ...
  • ...

Powyższe definicje nie wyczerpują wszystkich.

 

 

  • Odpowiedział
  • @ | 14.03.2017
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII