Jakie umiejętności miękkie powinien posiadać każdy pracownik IT, żeby poza wiedzą techniczną również mógł poradzić sobie poza klawiaturą?
Jakie umiejętności miękkie powinien posiadać każdy pracownik IT, żeby poza wiedzą techniczną również mógł poradzić sobie poza klawiaturą?
Myślę, że podstawowe miękkie szkolenia, które powinien mieć każdy pracownik techniczny to:
Wydaje mi się, że umiejętności miękkie muszą mocno zależeć od stanowiska.
Na niektórych stanowiskach np. niezbędna jest asertywność - umiejętność postawienia na swoim i wyegzekwowania tego co jest akurat potrzebne, do tego bez zaufania do nawet oczywistych rzeczy - ot - w dziale bezpieczeństwa, gdzie nie ma miejsca na kompromisy. Tudzież QA.
W innych miejscach bardzo jest potrzebna umiejętność pracy grupowej, zaufania zespołowi i pewność, że to co zostanie ustalone będzie zrobione dobrze - bez potrzeby kontrolowania siebie i innych
Zawsze istotna jest też umiejętność dobrego zarządzania czasem - tak swoim jak i zespołu. Umiejętność priorytetyzacji zadań, wraz z pogodzeniem się, że nie zawsze to co wydaje nam się że fajnie by było szybko zrobić jest akurat najlepsze dla firmy.
Na stanowiskach operacyjnych - istotna jest umiejętność zachowania zimnej krwi w sytuacjach stresowych, często umiejętność pójścia na kompromis itp.