Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 9
  • 71

Odpowiedzi (2)

  • 0

Myślę, że podstawowe miękkie szkolenia, które powinien mieć każdy pracownik techniczny to:

  • Radzenie sobie z stresem.
  • Zarządzanie sobą w czasie.
  • Komunikacja.
  • Teamworking (byle szkolenie robione z głową, a nie na zasadzie „żeby było”).
Grzegorz_Chojnowski_
  • Odpowiedział
  • @ Grzegorz_Chojnowski_ | 11.06.2016
    • lider
    • laureat
    • 40
    • 10
    • 57
Komentarze
A możesz jakimiś przykładowymi rzucić które byś polecał? :-)
Skomentował : @ Andrzej_Dopierała ,11.06.2016
  • 83
  • 65
  • 169
Szczerze mówiąc to zależy od tego, kto prowadzi. Jeżeli kiepski trener to szkoda czasu, nawet jeżeli wysyła firma (nawiasem mówiąc zauważyłem, że kiepsko jest z szkoleniami na wysokim poziomie). W takim przypadku warto pouczyć się w swoim zakresie (radzenie sobie ze stresem/zarządzanie sobą w czasie/komunikacja spokojnie można ogarnąć samemu moim zdaniem). Sam ogarniałem powyższe kompetencje a jako, że jest to po części w zakresie moich zainteresować to było mi łatwiej. Z mojej strony mogę polecić: http://www.akademiasokrates.pl (ps.: to nie żadna reklama, nie miałem za to zapłacone ani nie mam żadnych profitów.;))
Skomentował : @ Grzegorz_Chojnowski_ ,13.06.2016
  • 40
  • 10
  • 57
  • 0

Wydaje mi się, że umiejętności miękkie muszą mocno zależeć od stanowiska.

Na niektórych stanowiskach np. niezbędna jest asertywność - umiejętność postawienia na swoim i wyegzekwowania tego co jest akurat potrzebne, do tego bez zaufania do nawet oczywistych rzeczy - ot - w dziale bezpieczeństwa, gdzie nie ma miejsca na kompromisy. Tudzież QA.

W innych miejscach bardzo jest potrzebna umiejętność pracy grupowej, zaufania zespołowi i pewność, że to co zostanie ustalone będzie zrobione dobrze - bez potrzeby kontrolowania siebie i innych

Zawsze istotna jest też umiejętność dobrego zarządzania czasem - tak swoim jak i zespołu. Umiejętność priorytetyzacji zadań, wraz z pogodzeniem się, że nie zawsze to co wydaje nam się że fajnie by było szybko zrobić jest akurat najlepsze dla firmy.

Na stanowiskach operacyjnych - istotna jest umiejętność zachowania zimnej krwi w sytuacjach stresowych, często umiejętność pójścia na kompromis itp.

Andrzej_Dopierała
  • Odpowiedział
  • @ Andrzej_Dopierała | 11.06.2016
    • lider
    • laureat
    • ekspert
    • 83
    • 65
    • 169