Jak przekonać klienta, że warto poświęcić czas (i pieniądze) na wczesnym etapie planowania aby potem uniknąć większości problemów w projekcie? Czy znacie jakieś sprawdzone metody?
Jak przekonać klienta, że warto poświęcić czas (i pieniądze) na wczesnym etapie planowania aby potem uniknąć większości problemów w projekcie? Czy znacie jakieś sprawdzone metody?
Bardzo dobre pytanie, związane ze źródłem najpoważniejszych problemów w projektach. Zła współpraca z klientem, w tym niewystarczające zaangażowanie w trakcie przygotowywania (inicjowania) projektu wskazywana jest przez praktyków zarządzania projektami jako powszechnie występująca.
Gotowość do zaangażowania się w prace projektowe zależy oczywiście od konkretnego klienta: od jego doświadczenia, kultury pracy, znajomości metodyk i praktyki realizowania projektów.
Jestem przekonany, że nie ma uniwersalnych sposobów na przekonanie klienta, iż właściwe przygotowanie się do realizacji projektu wymaga odpowiedniej (współ)pracy. Z własnego doświadczenia wiem, że skuteczny bywa właściwie dla konkretnego klienta dobrany i umotywowany mix poniższych argumentów.
Czy te argumenty na pewno zadziałają? Oczywiście nigdy nie będziemy mieli pewności. Zależy to od konkretnej osoby, konkretnej organizacji. Wpływ na skuteczność przekonywania ma w końcu również osoba przekonująca – jej pozycja, doświadczenie, charyzma, zdolności perswazyjne.
Z chęcią poznam Twoje doświadczenia i sposoby przekonywania klienta. Może to pozwoli mi w kolejnym projekcie dobrać odpowiednie argumenty?