Chowanie kolumn w Excelu.
Chowanie kolumn w Excelu.
Pani Joanno.
Jest kilka możliwości ukrywania kolumn w MS Excel: najprostsza z nich to taie zweżenie szeokości kolumn, że kolumna staje się niewidoczna.
Drugi sposób jest bardziej pracochłonny. Trzeba:
Aby odkryć ukryte kolumny, należy zaznaczyć kolumny sąsiadujące z ukrytymi i z listy spod prawego klawisza wybrać polecenia Odkryj.
Pozdrawiam
Andrzej Słodownik
Zamiast ukrywać kolumny, można utworzyć konspekt. W tym celu:
1) zaznaczamy sąsiadujące ze sobą kolumny
2) przechodzimy do zakładki Dane (Excel 2007-2013)
3) w grupie Konspekt naciskamy przycisk Grupuj i ... gotowe :)
Takie rozwiązanie jest wygodne np. w przypadku arkuszy tworzonych narastająco za jakiś okres. Opisy dla wierszy mamy w początkowych kolumnach, a w prawą stronę w kolumnach mamy informacje za kolejne okresy.
Możliwe, że udało by się również uzyskać automatyczny konspekt w oparciu o kolumny lub wiersze zawierające formuły. W takim przypadku dobór kolumn do grupowania wykonywany jest automatycznie przez Excela.