Docelowo logotyp ma być umieszczony na różnokolorowych tłach i zdjęciach.
Docelowo logotyp ma być umieszczony na różnokolorowych tłach i zdjęciach.
Zakładając, że chodzi o materiały elektroniczne, to należy tło logotypu zamienić na kanał alfa i zapisać obrazek w pliku typu .png.
Jak wydzielić tło, to już inna bajka - zależy czy jest kolorowe, czy tylko białe i czy przypadkiem nie przechodzi w jakiś element obrazka logo. W zależności od tego należy użyć odpowiedniego narzędzia do zaznaczania.
Do tworzenia logotypów najlepiej użyć któregoś z programów do edycji grafiki wektorowej (CorelDRAW, Adobe Illustrator), dzięki którym logotyp będzie całkowicie skalowalny. Można też (jednak tego rozwiązania nie polecam) narysować od razu rastrowy logotyp w Adobe Photoshopie, GIMP-ie lub Corelu PhotoPaincie. Narzędzi do wyboru jest dużo. Jeżeli w programie do edycji grafiki rastrowej pozostawimy niezamalowane - czyli przezroczyste miejsce - bez problemu można będzie z takiego pliku wygenerować plik w formacie gif lub png, zachowujący przezroczystość. W większości programów do takiego eksportu wystarczy polecenie Zapisz jako, w Photoshopie i GIMP-ie są specjalne okna eksportu, w których da się ustawić sporo opcji, m.in. zachowanie przeźroczystości. Podobne okna eksportu lub zapisywania można też znaleźć w programach do edycji grafiki wektorowej.
Z moich doświadczeń wynika, że bezpieczniejszym formatem jest gif. Jest bardzo popularny i poprawnie wyświetlany na wszystkich przeglądarkach. Natomiast format png ma prawie wszystkie zalety formatu gif, ale jeszcze kilka lat temu nie był poprawnie obsługiwany przez niektóre przeglądarki. Dopiero od wersji 6 przeglądarka Internet Explorer zaczęła poprawnie rozpoznawać przezroczystość w png.
Pozdrawiam,
Andrzej Słodownik