Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 5
  • 122

Chciałbym umożliwić użytkownikowi Excela tworzenie zaawansowanych notatek. Mój pomysł wzorowałby się na aplikacjach Wiki, w których napisanie np. Jan Nowak (albo hasła w nawiasie kwadratowym) powoduje:

  • utworzenie linku,
  • sprawdzenie, czy link prowadzi do istniejącego dokumentu,
  • jeśli nie, stworzenie nowego dokumentu

Zasadniczym pytaniem jest: Jak spowodować, by w MS Excel (albo MS Word) uruchomić makro w przypadku wpisania przez użytkownika określonego łańcucha znaków, a szczególnie w formacie CamelCase'a lub tekstu w nawiasie kwadratowym?

Jacek_Kotowski
  • Zapytał
  • @ Jacek_Kotowski | 01.08.2014
    • lider
    • laureat
    • ekspert
    • 60
    • 54
    • 94
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 0

To zadanie można zrealizować przy pomocy procedury zdarzenia Workbook_SheetChange skoroszytu lub Worksheet_Change arkusza.
Poniższy kod, umieszczony w module arkusza, wpisze nam do okna Immediate, kiedy i gdzie zaszła edycja:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)   
    Debug.Print Now() & " - " & Target.Address & " - tu była edycja"
End Sub

Należy pamiętać, aby nie wpaść w tzw pętlę zdarzeń, właściwie wyłączając je i ponownie włączając, posługując się właściwością EnableEvents Excela (Application).

  • Odpowiedział
  • @ | 01.09.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII