Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 1
  • 390

Wraz z rokiem 2013 weszła do sprzedaży nowa wersja Office 2013, a co za tym idzie  - Excela. Jakie są nowości, czy są problemy z kompatybilnością ze starszymi formatami, czy warto robić update z 2010 na 2013?

Uczestnik szkolenia
  • Zapytał
  • @ Uczestnik szkolenia | 24.06.2013

Odpowiedź (1)

  • 0

Jeżeli chodzi o kompatybilność ze wstecznymi formatami, to sprawa się dokładnie tak samo, jak w przypadku Excela 2010 i 2007, format obowiązujący w 2013 to xlsx.

Można bez problemów otwierać na 2013 wszystkie pliki starsze, przy czym pliki zapisane w xls, po otwarciu działają w trybie kompatybilności, a co za tym idzie ogranicza to dość znacznie działanie wszelkich nowości w z wersji nowszych, czyli takie rzeczy jak np. fragmentator, wykresy przebiegu czasu nie działają.

Jedną z najważniejszych nowości jest praca w chmurze, która na szczęście nie jest obowiązkowa (ponieważ nie wszyscy chcą przechowywać pliki na serwerach MS). Mamy dwa rozwiązania

  • Darmowy SkyDrive.
  • Płatny (bardziej skierowany dla firm) Office 365.

Pierwszy z nich to po prostu dysk sieciowy, mieszczący się na serwerze MS, (analogicznie działa np. do Dropboxa), można pliki tam umieszczać, udostępniać, pracować w kilka osób naraz i nie trzeba bawić się w jakiś skomplikowane konfiguracje sieciowe.

Drugi to Office365 jest to usługa MS, która oprócz pakietu MS Office 2013, oferuje na również konto na witrynie SharePoint i wszelkie korzyści z tego płynące, jak wersjonowanie itp. rzeczy. Dodatkowo dostajemy możliwość edycji i prezentacji danych we wersjach przeglądarkowych Excela, PowerPointa, Worda, a wiec niezależnie gdzie jesteśmy możemy się dostać do naszych dokumentów, w skład pakietów wchodzi również konto pocztowe, możliwość tworzenie wideokonferencji, a także odchodzi nam koszt backup’u. Ponieważ wszystkie dokumenty umieszczone na naszej witrynie są backup’owane. W tym przypadku płaci się nie jak za pakiet jednorazowo, tylko np. miesięcznie czy rocznie.

Z najważniejszych nowości mamy:

  • Szybka analiza.

 

 

Po zaznaczeniu i kliknięciu w ten przycisk możemy zrobić „szybką analizę”, z zakresu za pomocą np. Formatowania warunkowego, Tabel, czy Wykresów.

  • Wypełnianie błyskawiczne.

Na podstawie wpisów w kolumnie obok Excel stara się rozgryźć klucz naszych wpisów kolumnie następnej  i potrafi po przeciągnięciu uzupełnić wpis do końca.

  • Otwieranie osobnych plików w oddzielnych oknach – dzięki temu o wiele łatwiej porównać pliki i pracować na wielu monitorach.
  • Fragmentatory i rozbudowane filtry.

W najnowszej wersji fragmentator nie dotyczą tylko i wyłącznie tabel przestawnych, ale można go też stosować na obiekty tabela.

Bardziej rozbudowane przykłady postaram się przedstawić w kolejnych wpisach.

pawel_niemyt
  • Odpowiedział
  • @ pawel_niemyt | 24.06.2013