W jaki sposób należy stworzyć Workflow na SharePoincie 2010 tak, aby osoba, która aprobuje zmiany na formularzu wiedziała jakie pola i na jakie wartości zostały zmodyfikowane?
Formularz jest oparty na liście stworzonym w info path.
W jaki sposób należy stworzyć Workflow na SharePoincie 2010 tak, aby osoba, która aprobuje zmiany na formularzu wiedziała jakie pola i na jakie wartości zostały zmodyfikowane?
Formularz jest oparty na liście stworzonym w info path.
W zasadzie do powiadomienia o zmianach na listach niepotrzebny jest Workflow - wystarczy ustawić i włączyć ALERT, który wyśle nam maila i każdemu kogo wskażemy o zmianach lub innych czynnościach wykonanych na elemencie listy.
W widoku listy, dla której chcemy włączyć alert należy przejść na kartę Lista, a następnie z grupy Udostępnianie i śledzenie wybrać Ustaw alert / Ustaw alert dla tej listy.
Oczywiście drugim sposobem jest utworzenie prostego przepływu pracy za pomocą np. SharePoint Designer, który wykorzysta akcję wysłania maila z powiadomieniem o zmianie. Aby workflow zadziałał poprawnie, należy pamiętać o zaznaczeniu w regułach uruchomienia danego przepływu pracy opcji "Automatycznie uruchom ten przepływ pracy po każdej zmianie elementu".
Panowie po co ta kombinacja - SharePoint ma dedykowaną do tego celu funkcjonalność zatwierdzanie wersji - http://blog.fpweb.net/sharepoint-version-control-content-approval/#.U53rlxa5YXE
Dodatkowo można w tym samym menu sprawdzić historię wersji ze zmianami w poszczególnych kolumnach.