Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 1

Witam.

Potrzebuję z pliku a.xls, b.xls, c.xls, d.xls wyciągnąć dane do pliku m.xls.

Ale chodzi o to, aby to makro w plikach a, b, c, d, sprawdziło, czy w kolumnie A jest nazwa mydło, jeśli jest, to kopiuj z komórki obok wartość do pliku m.xls do kolumny B3.

Czyli:

plik a.xls

Komórka B3 jest Mydło i w C3 jest wartość 2.

plik b.xls

Komórka B5 jest Mydło i w C5 jest wartość 4.

plik c.xls 

Komórka B7 jest  Mydło i w C7 wartość 3.

plik d.xls

I tu brak mydła, więc nie przenosi nic.

To wszystko do pliku m.xls.

 

A1                    A2                  A3

Dział                Mydło             Proszek

Technika          2

Kuchnia           3

Marcin_Badowski
  • Zapytał
  • @ Marcin_Badowski | 04.04.2019
    • 0
    • 0
    • 0
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 0

Masz jakiś konkretny powód, żeby robić to przez VBA? Przy pomocy PowerQuery łatwo zrealizujesz to zadanie, zaciągając np. wszystkie pliki z wybranego katalogu. Raz zbudowaną kwerendę wystarczy później odświeżyć, żeby pobrać nowe dane, a wszystkie niezbędne czynności powinny być dostępne do wyklikania z poziomu menu.

Mirosław_Janiak
  • Odpowiedział
  • @ Mirosław_Janiak | 09.04.2019
    • 1
    • 7
    • 1