Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 1

Chciałbym, aby Excel przypisał mi "Nazwy klienta" z kolumny C w arkuszu BAZA do arkusza BILANS. Elementem wspólnym w tych dwóch arkuszach ma być "kod klienta" (czyli np. PL00018723).

 

Załączniki

  • xlsx

    NAZWY.xlsx ( 61K )
Piotr_Piętka_npdq
  • Zapytał
  • @ Piotr_Piętka_npdq | 25.01.2019
    • 0
    • 0
    • 0
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 0

Cześć.

Są dwa rozwiązania:

1) z wykorzystaniem funkcji wyszukaj.pionowo,

2) z wykorzystaniem dodatku poverpivot.

 

1) Funkcja wyszukaj pionowo.

  1. Dla wygody, sformatuj obydwa zakresy danych (w BAZA i BILANS) jako tabele.
  2. w h2 w arkuszu BILANS wklej =WYSZUKAJ.PIONOWO([@[account code]];Tabela1[[#Wszystko];[Kod Klienta]:[Nazwa Klienta]];2;FAŁSZ).
  3. (Jeżeli tabela w arkuszu BAZA będzie się nazywała inaczej niż "Tabela1" - zmień w formule).
  4. Enter i gotowe. :)

Problemem z tego co widzę jest to, że w BAZA masz niepełną listę klientów - #N/D! oznacza, że dla danego "accountcode" funkcja nie znalazła dopasowania w BAZA (albo brak albo "literówka").

2) Dodatek poverpivot.

  1. Jeżeli nie masz włączonego dodatku pover pivot - włącz proszę. :)
  2. Sformatuj obydwa zakresy danych (w BAZA i BILANS) jako tabele.
  3. Będąc w dowolnej komórce tabeli w arkuszu BAZA wybierz z karty PowerPivot "dodaj do modelu danych".
  4. Powtórz proszę dla arkusza BILANS.
  5. W okienku PoverPivot z "Narzędzia główne", wybierz "Widok diagramu".
  6. Dodaj relację łączącą obydwie tabele (kliknij na "account code" i przeciągnij do "Kod klienta").
  7. W okienku PoverPivot z "Narzędzia główne", wybierz "Tabela przestana" - dalej można pracować jak z normalną tabelą przestawną (to rozwiązanie daje dużo więcej możliwości niż pierwsze).

Pozdrawiam.
Andrzej.

Andrzej_Jędrzejowski
  • Odpowiedział
  • @ Andrzej_Jędrzejowski | 25.01.2019
    • 0
    • 0
    • 0