Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 1
  • 393

Tabela w Wordzie zawiera wartości liczbowe. W ostatniej komórce tabeli (lewej dolnej) chciałbym mieć podsumowane liczby znajdujące się w całym jej ostatnim wierszu w poszczególnych komórkach. Czy jest taka możliwość?

Uczestnik szkolenia
  • Zapytał
  • @ Uczestnik szkolenia | 11.06.2013

Odpowiedzi (2)

  • 3

Tak, należy ustawić się kursorem w komórce tabeli, która ma zawierać wynik podsumowania, a następnie z grupy Narzędzia tabel z karty Układ wybrać polecenie Formuła. W oknie dialogowym zmieniamy domyślny argument funkcji =SUM(ABOVE)  na =SUM(LEFT).

  • Odpowiedział
  • @ | 11.06.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 7

Mimo istnienia możliwości wstawiania rozmaitych formuł obliczeniowych w tabelach MS Word, dla większej wygody pracy sugeruję osadzanie w wordowych tekstach tabel z MS Excel. Zasadniczą wadą pól obliczeniowych w MS Word jest to, że nie aktualizują się one automatycznie, przez co po zmianie składnika w tabeli  wynik funkcji jest już nieprawdziwy. Pola obliczeniowe w MS Word aktualizują się dopiero po ich kliknięciu prawym klawiszem myszy i wybraniu z podręcznej listy polecenia Aktualizuj pole lub po zaznaczeniu pola i wciśnięciu klawisza F9. Tej wady nie mają osadzone pliki Excela, w których wszystkie formuły aktualizują się automatycznie, po jakiejkolwiek zmianie składników. Ponadto Excel ma zdecydowanie obszerniejszą od Worda bibliotekę funkcji, z których spora część jest wyczerpująco opisana w systemie pomocy.
Generalnie pól obliczeniowych w MS Word należy używać jedynie wtedy, kiedy nie ma możliwości osadzenia w dokumencie Worda w pełni funkcjonalnej tabeli Excela.

  • Odpowiedział
  • @ | 26.06.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII