Tabela w Wordzie zawiera wartości liczbowe. W ostatniej komórce tabeli (lewej dolnej) chciałbym mieć podsumowane liczby znajdujące się w całym jej ostatnim wierszu w poszczególnych komórkach. Czy jest taka możliwość?
Tabela w Wordzie zawiera wartości liczbowe. W ostatniej komórce tabeli (lewej dolnej) chciałbym mieć podsumowane liczby znajdujące się w całym jej ostatnim wierszu w poszczególnych komórkach. Czy jest taka możliwość?
Tak, należy ustawić się kursorem w komórce tabeli, która ma zawierać wynik podsumowania, a następnie z grupy Narzędzia tabel z karty Układ wybrać polecenie Formuła. W oknie dialogowym zmieniamy domyślny argument funkcji =SUM(ABOVE) na =SUM(LEFT).
Mimo istnienia możliwości wstawiania rozmaitych formuł obliczeniowych w tabelach MS Word, dla większej wygody pracy sugeruję osadzanie w wordowych tekstach tabel z MS Excel. Zasadniczą wadą pól obliczeniowych w MS Word jest to, że nie aktualizują się one automatycznie, przez co po zmianie składnika w tabeli wynik funkcji jest już nieprawdziwy. Pola obliczeniowe w MS Word aktualizują się dopiero po ich kliknięciu prawym klawiszem myszy i wybraniu z podręcznej listy polecenia Aktualizuj pole lub po zaznaczeniu pola i wciśnięciu klawisza F9. Tej wady nie mają osadzone pliki Excela, w których wszystkie formuły aktualizują się automatycznie, po jakiejkolwiek zmianie składników. Ponadto Excel ma zdecydowanie obszerniejszą od Worda bibliotekę funkcji, z których spora część jest wyczerpująco opisana w systemie pomocy.
Generalnie pól obliczeniowych w MS Word należy używać jedynie wtedy, kiedy nie ma możliwości osadzenia w dokumencie Worda w pełni funkcjonalnej tabeli Excela.